וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשני רבנים ראשיים?

11.11.2013 / 15:00

השרים לבני ובנט הפיצו היום תזכיר חוק שנועד למנות רב ראשי אחד בישראל. החוק ייכנס לתוקף בעוד עשור כאשר יתקיימו בחירות לרבנות. בנט: "צעד חשוב שמסמל את אחדות העם"

השרים לבני ובנט וסגן שר הדתות, אלי בן דהן הפיצו היום (שני) תזכיר חוק שנועד להביא למצב בו יהיה רב ראשי אחד בישראל- ללא תלות בעדת המוצא שלו. בנוסף, הרב הראשי יעמוד בראש מועצת הרבנות הראשית. החוק הופץ לעיון הציבור לפני הליך החקיקה בכנסת, במידה ויאושר,החוק ייכנס לתוקף בעוד עשור כאשר יתקיימו בחירות לרבנות הראשית.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

בתקופת הבחירות אמר השר בנט כי בדעתו ליזום חוק אשר יביא לבחירת רב ראשי אחד

לאחר מאבקים רבים, נבחרו לפני שלושה חודשים הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף. עוד בתקופת הבחירות אמר השר בנט כי בדעתו ליזום חוק אשר יביא לבחירת רב ראשי אחד. הצעת החוק, מפרידה בין מוסד הרבנות לבין מערכת בתי הדין, גוף שיפוטי עצמאי. על פי ההצעה, נשיא בית הדין הרבני הגדול והמשנה לנשיא, יתמנו מקרב דייני בית הדין הרבני ‏הגדול, בדומה לתפקיד ‏נשיא בית המשפט העליון והמשנה שלו. בנוסף, ראש אבות בית דין יתמנה רק מקרב אבות בית הדין ולא מכוח היותו דיין שנבחר לרב עיר, וזאת בדומה לנשיא בית משפט.

רב ראשי אחד שיאחד את כל החלקים השונים בחברה הישראלית

?בישראל יש ראש-ממשלה אחד, נשיא אחד, נשיא ביהמ"ש העליון אחד, רמטכ"ל אחד - ולכן הגיע הזמן שיהיה גם רב אחד לעם אחד?, הסבירה השרה ציפי לבני, ?הגיע הזמן שלמדינת ישראל יהיה רב ראשי אחד שיאחד את כל החלקים השונים בחברה הישראלית, רבנות שתיתן שרות לכלל עדות ישראל במקום שהמדינה תשמר הפרדה עדתית פורמלית ומיושנת. ניתן לכבד את המסורת מבית של כל אחד ואחת מאיתנו, גם מבלי להפריד בין הסמכויות הדתיות העליונות?.

השר נפתלי בנט אמר כי "זהו צעד חשוב שמסמל את אחדות העם. מינוי רב ראשי אחד הוא מהנושאים שהשאלה היחידה היא מדוע הוא לא קרה קודם. זהו מהלך שיסמל אחדות בעם. כיום, כשמתחתנים אשכנזים עם ספרדים עם תימנים ועם כל העדות, מובן שאין סיבה לשני רבנים ראשיים. כפי שיש כיום רב ראשי צבאי אחד, ובכלל שאין תפקידים נפרדים לאשכנזים וספרדים בכל תחום, אין סיבה גם בתפקיד הרב הראשי שהדברים ייראו אחרת"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully