וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הישראלים מודאגים מנישואי התערובת בארה"ב

12.11.2013 / 9:30

סקר חדש מגלה כי 68.8 אחוז מהישראלים מודאגים מהעלייה הדרמטית בנישואי תערובת בקרב יהודי ארצות הברית, הסקר נערך בעקבות תוצאות סקר אחר שגילה כי 58 אחוז מיהודי ארה"ב מתבוללים

68.8 אחוז מהישראלים, מודאגים מהעלייה הדרמטית בנישואי תערובת בקרב יהודי ארצות הברית, כך מגלה סקר שהוזמן על ידי "קרן משפחת רודרמן" בעקבות פרסום תוצאות הסקר המפתיעות שערך לאחרונה מכון PEW שגילה כי 58 אחוז מיהודי ארה"ב מתבוללים.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

הציבור בישראל מבין שיש שינויים משמעותיים המתרחשים בקהילה היהודית בארה"ב

מהסקר של קרן משפחת רודרמן עולה, כי 79.1 אחוז מהציבור בישראל מכיר בחשיבות הקשר עם יהדות ארה"ב לעתידה של ישראל, אך רק 32 אחוז חושבים כי התרחקות יהודי ארה"ב מזהותם היהודית תשפיע על המשך התמיכה בישראל. תרומות כלכליות לישראל ושדולה חזקה בקונגרס האמריקאי הם ההיבטים החשובים ביותר עבור הישראלים בקשר עם יהדות ארה"ב. 34.6 אחוז מהציבור חושב שהתרומות הן ההיבט החשוב ו-35.7 אחוז סבור כי היבט השדולה בקונגרס הוא החשוב.

ג'יי רודרמן, נשיא "קרן משפחת רודרמן", הפועלת לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב, הסביר כי הסקר "מראה שהציבור בישראל מבין שישנם שינויים משמעותיים המתרחשים בקהילה היהודית בארה"ב וכי שינויים אלה ישפיעו ישירות על חוזקה של מדינת ישראל". לדברי רודרמן, "זהו הזמן בו מנהיגי המדינה צריכים לשים לב לאיום המתקרב כתוצאה מהתרחקותה של יהדות ארה"ב וילמדו כיצד להתחבר לקהילה חשובה זו בצורה מתוחכמת יותר".

הסקר בוצע על ידי חברת טלסקר והשתתפו בו 500 נשאלים, גברים ונשים דוברי עברית בגילאי שמונה עשרה ומעלה, במסגרת מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה בישראל, ויוצג הבוקר בכינוס השני של השדולה ליחסי ישראל-ארה"ב בראשות חבר הכנסת נחמן שי. עוד ייקחו חלק, הרב ריק ג'ייקובס, נשיא התנועה ליהדות רפורמית, והרב דוד סתיו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully