וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים החליטו לא להתלונן על הרב. התיק ייסגר

17.11.2013 / 13:30

המשטרה בלונדון הודיעה כי תיק החקירה נגד הרב חיים הלפרין, שנחשד בהטרדת נשים ייסגר. הנשים פחדו להתלונן בשל המחיר שייאלצו לשלם-נידוי מחיי החברה החרדית שלהן ושל המשפחה

הוכחה נוספת התקבלה בסוף השבוע לגישה לפיה במגזר החרדי לא מתלוננים במשטרה או ברשויות החוק על מקרי אונס או על הטרדות מיניות אלא פותרים את הבעיות, בתוך המגזר. המשטרה בלונדון הודיעה כי תיק החקירה נגד הרב חיים הלפרין, רב של קהילה חרדית בשכונת גולדרס גרין - שנחשד בהטרדת נשים שהגיעו אליו לייעוץ זוגי, ייסגר.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

כולם ידעו שישנן טענות נגדו על הטרדת נשים

לפני תשעה חודשים פשטו שוטרים על ביתו של הרב הלפרין, מגדולי הרבנים בשכונה ובנו של הרב אלחנן הלפרין, מגדולי הרבנים בלונדון, "הסתובבו שמועות ברחוב", סיפר תושב השכונה לוואלה! יהדות, "כולם ידעו שישנן טענות נגדו על הטרדת נשים אך אף אחד לא האמין שבוקר אחד יעצרו אותו והוא יצטרך לשבת מאחורי סורג ובריח למשך מספר ימים".

עוד קודם מעצרו של הרב, ידעו אנשי הקהילה כי קיימות טענות נגד הרב. בקהילה החרדית ניסו לטאטא את הסיפור ובית דין שהורכב משלושה דיינים מישראל וארה"ב הוקם לשם בדיקת הטענות נגד הרב, "הנשים היו אמורות להגיע ולהעיד בפני הדיינים ואלו היו אמורים לקבל את ההחלטה בעניינו של הרב", הסביר תושב המעורה בפרטי הפרשה. אלא שמעצרו של הרב ושל שלושה נוספים שנחשדו בשיבוש הליכי חקירה "טרף את הקלפים".

כל מי שמאמין שהוא היה קרבן לפגיעה מינית, צריך להתלונן על כך

במשטרה החליטו לנהל את החקירה ובמסגרתה גילו רגישות למעורבים בה בהתחשב בעובדה כי לפחות אחד מהם נחשב לדמות תורנית בכירה בקרב המגזר הדתי והחרדי בלונדון. על אף העובדה כי לאורך כל החודשים האחרונים לא נרשמה כל התקדמות משמעותית בפרשה, החוקרים היו נחושים למצות את החקירה עד תום. פעם אחר פעם, בגיבוי בית המשפט הודיעה על המשך החקירה למשך מספר שבועות נוספים.

לאחרונה, נסגר התיק נגד השלושה שהיו מעורבים בפרשה ונחשדו בשיבוש הליכי חקירה. בסוף השבוע האחרון, לאור העובדה כי לא הצליחה לגבות עדויות מנשים שהתלוננו נגד הרב, הודיעה המשטרה כי היא סוגרת את התיק נגד הרב הלפרין עצמו לאחר "שכל הטענות נבדקו". עם זאת במשטרה אמרו בהודעה כי "כל מי שמאמין שהוא היה קרבן לפגיעה מינית, צריך להתלונן על כך".

במידה ויתלוננו במשטרה הן ומשפחותיהן ייאלצו לשלם מחיר כבד

אומנם, אף אחת מהנשים שהייתה לה טענה נגד הרב הלפרין לא קיבלה איומים במפורש מגורמים בקהילה החרדית. אך הן העריכו כי במידה ויתלוננו במשטרה הן ומשפחותיהן ייאלצו לשלם מחיר כבד, כזה שיגרום לסילוק ילדיהם ממוסדות החינוך, נידוי מבית הכנסת וחיי החברה החרדית בשכונה. זו גם אחת הסיבות לכך שהמשטרה במשך תשעה חודשים על אף מאמציה, לא הצליחה להתקדם בחקירה.

בקהילה החרדית הביעו שביעות רצון מהתוצאה הסופית של חקירת המשטרה וספק אם בית הדין שהוקם עבור הפרשה יתכנס בשבועות הקרובים כדי לדון בטענות של הנשים. במגזר החרדי עדיין יש שמעדיפים לפתור בעיות מבלי להוציא אותן החוצה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully