וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: אסור להזמין לחתונה זמר הולל

21.11.2013 / 21:28

בעקבות פרשת אייל גולן אומר הרב שרלו: "אי אפשר להזמין לאירוע אדם שהוא רשע כלפי אחרים, כגון אדם שמנצל מינית אחרים". הרב אבינר: "הקריטריונים שלנו יותר חמורים מהמשטרה"

החשד נגד אייל גולן: בעילה אסורה של קטינות והדחתן לשימוש בסמים. שלומי גבאי
אייל גולן בדרכו לחקירה במשטרת ישראל/שלומי גבאי

"הרב, האם מותר להזמין את אייל גולן לזמר בחתונתי?" - השאלה הזו לא זכתה לתשובה ישירה, אולם בעקיפין התייחסו הרבנים לסוד שאתמול הפך גלוי באופן רשמי. "הזמנת אומן שמנהל אורח חיים מופקר לאירוע או הופעה, מהווה מתן לגיטימציה לאורח החיים שלו", קובע הרב שלמה אבינר, "ההופעה משפיעה על נפש, אופי ותכונות האדם".


בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

הרב אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, סירב להתייחס באופן ישיר לפרשה שמסעירה את המדינה בימים האחרונים, אך יחד עם זאת טוען כי הזמנת זמר, שחקן או אמן לאירוע תרבותי צריכה להיקבע על פי אותן אמות מידה שבוחרים רב, "אמן צריך להיות אדם קדוש. לא מספיק שהוא אדם שלא נדבקות בו שערוריות". אבינר נשאל האם צריכה להיעשות אבחנה בין אמן שנחשד בפלילים בהם מתברר כי הוא לכאורה מנהל אורח חיים ראוותני לבין אמן שכבר הורשע במעשיו, "זה עניין מורכב. תפקידה של המשטרה לטפל בכל חשוד אך הקריטריונים שלנו הם יותר חמורים".

הרב יובל שרלו, ממייצגי הזרם הליברלי בציונות הדתית, טוען כי "אי אפשר להזמין לאירוע אדם שהוא רשע כלפי אחרים". שרלו טוען כי אדם כזה הוא אחד "שמנצל או פוגע מינית באחרים". יתרה מזאת, מבחינת הרב גם זיכוי של גולן או אמן שנחשד במעשים המיוחסים לו לא תזיז אותו מעמדתו, "נניח שמבחינה משפטית יקבע שהוא לא עבר עבירה, עדיין לא ארצה שאדם הולל יופיע בחתונה או באירוע שלי".

הרב אפרים זלמנוביץ', רבה הראשי של מזכרת בתיה, שהתייחס לשאלה האם ראוי להזמין אמן לאירועים לאחר שהשתתף במסיבות חשק וניהל חיים מופקרים מסביר, "יום הנישואין הוא יום קדוש", קבע, "בניגוד לגויים הנוהגים לקיים מסיבת רווקים מופקרת ערב חתונתם, אנחנו הנישאים "כדת משה וישראל" נוהגים בערב החתונה לצום, לומר וידוי על כל החטאים שחטאנו, ולתת כסף צדקה לעניים כפדיון נפש ולהתפלל הרבה שהזיווג יעלה יפה.

"השלת הקליפות וניקיון הנפש המתחייבים ערב החתונה, כהכנה לחיים מלאים של קדושה וטהרה, חיים של טהרת המשפחה. אינם יכולים להתקיים ולו לשעה קלה, בכפיפה אחת עם מעשי התועבה, המתקיימים במסיבות חשק וחיים מופקרים שאין מקומם בחברה הישראלית כלל ועיקר".

לפניות ליקי אדמקר:yakiadamker@gmail.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully