וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל קרבי וחייל עורפי לא בהכרח עושים עבודה שווה

עדי לוריא

26.11.2013 / 8:00

בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר, התייחס מנכ"ל "האגודה להתנדבות- שירות לאומי" ליחס המזלזל אותו מקבלים מתנדבי השירות הלאומי מהציבור הישראלי במקום הוקרת התודה לה הם ראויים

כחלק מכנס שדרות לחברה, התקיים מושב מיוחד בשם "הזכות לשרת" ועסק בשאלת חובת השירות ואופי השירות של צעירים הן בצה"ל והן בשירות הלאומי. המושב המיוחד התקיים באוהל הצעירים במתחם ונערך אל מול מאות צעירים ביניהם מתנדבי שירות לאומי, מתנדבי שנת שירות וחניכי תנועות הנוער.

מנכ"ל האגודה להתנדבות-שירות לאומי, ירון לוץ, אשר ניהל את המושב המשיך ותקף את השיח המתנהל כיום בתקשורת "המושג שוויון בנטל הוא בעייתי- לא יכול להיות שוויון. חייל קרבי וחייל עורפי לא בהכרח עושים עבודה "שווה". בעייתית אף יותר היא המילה "נטל"- לא בונים חברה ערכית וחסונה שהשיח בה הוא נטל, מילה שתופסת את שירות המדינה כדבר שלילי. אנו צריכים לרתום את כולם תחת ערכים ותחושת שליחות" לוץ המשיך בדבריו והתבטא בנושא ההשתמטות "החברה מנהלת שיח רדוד ופופוליסטי- צה"ל משחרר עשרות אלפי צעירים משירות צבאי ואילו החברה מכנה את אותם צעירים משתמטים, זהו כתם לחברה שמפנה עורף לאותם צעירים- רק ההבנה שמה שחשוב זה, שכל אחד יעשה שירות משמעותי בין אם בצבא ובין אם בשירות הלאומי, לאלה שקיבלו פטור, תענה על החזון בבניית חברה חסונה וערכית".

בנושא זה התבטאו גם שאר משתתפי הפאנל, האלוף (במיל') עוזי דיין, נשיא ומייסד כנס שדרות, אשר פתח את המושב פנה ישירות אל הצעירים בקהל וביקש מהם להמשיך להתנדב ולשרת את החברה על אף שלעתים החברה מקשה עליהם לעשות כן. המשיך את דבריו שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ יעקב פרי, שאמר "גיבוש חוק גיוס חדש שיגביר את הנשיאה בנטל יביא לתיקון של עיוות היסטורי שהנציחה החברה בישראל במשך 65 שנה".

הדיון בנושא הורחב באמצעות הפאנל עצמו אותו ניהל לוץ ובו השתתפו- מייסד עמותת "אחרי" ושותף בועדה לשוויון בנטל, ח"כ עומר בר-לב, מנהל אגף משימות בתנועה הקיבוצית, יואל מרשק, המנהיג הרוחני בפורום גיוס העדה הנוצרית, הכומר גבריאל נדאף ודובר פורום גיוס העדה הנוצרית סרן (במיל) שאדי ח'לול ועלה בו נושא שירות החובה לכולם אשר הסעיר את הפאנל וגרם לחילוקי דעות בין המשתתפים. מסקנה עליה כל משתתפי הפאנל הסכימו בסוף הדיון היא שרק באמצעות תרומה של כל צעיר לחברה בין אם בחובה או בהתנדבות בין אם באמצעות שירות בצה"ל או שירות לאומי והתייחסות שווה לשתי התרומות תביא לחברה ערכית ושוויונית יותר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully