וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפייה בחסות הרבנות: סירבה למול את בנה - ותיקנס

25.11.2013 / 18:22

בבית הדין הרבני בנתניה קבעו הדיינים כי אם שמסרבת לערוך ברית מילה לבנה, בשל הפגיעה הפיזית בתינוק, תיקנס ב-3,500 שקלים, וכן ב-500 שקל בכל יום עד שתסכים לקיום ההליך

כפייה דתית בחסות הרבנות: תושבת נתניה שמסרבת לערוך לבנה התינוק ברית מילה, תיקנס ב-3,500 שקלים במידה שלא תמלא אחר פסיקת בית הדין הרבני בתוך שבוע ימים. לא זו בלבד, אלא שבתום השבוע תיאלץ האם לשלם קנס בסך 500 שקלים עבור כל יום שבו לא תמול את בנה. "ההנמקות שבפסק הדין חסרות בסיס משפטי ממשי", אמרה לוואלה! חדשות עו"ד מרסלה וולף, שמייצגת את האם.

הפסיקה התמוהה הזו התקבלה בבית הדין הרבני בנתניה, וגם ערעורה של האישה נדחה בסוף השבוע בבית הדין הרבני הגדול בירושלים. האם, שנמצאת בהליך גירושים מבעלה, הביעה התנגדותה לברית המילה בשל הסכנות הבריאותיות הקיימות בהליך, ועצם הפגיעה הפיזית בגופו של הרך הנולד. אלא שאביו של התינוק דרש את קיום הברית, ופנה לבית הדין הרבני - שם נפסק כי ההחלטה אינה בידי אמו של התינוק, אלא בידי הדיינים.

"הסמכות בנושא זה מסורה בידינו", קבעו הדיינים, "מאחר שכל יסוד בניין חינוכו של הקטין תלוי ועומד הוא בעריכת ברית המילה, הרי שדברי האם שלפיהם אין לברית המילה קשר לעניין החינוך של הקטין - מופרכים ודחויים הם", הוסיפו הדיינים בנתניה. כשניסתה לערער לבית הדין בירושלים נתקלה האם באטימות זהה, שם תהו הדיינים: "כיצד יתקבל בעולם שגם כאן נושא המילה נתון לשיקולו של אדם לפי תפיסתו?". "לא יעלה על הדעת שעניין ברית המילה וקיומה יינטל מחכמי ישראל. לא תהיה כזאת חס וחלילה בישראל", קבעו.

כעת מתכוונת האם לעתור לבג"ץ, ולעורכת דינה אין ספק כי ההחלטה אם לקיים ברית מילה צריכה להיות בחזקת האם - ולא בשליטת הדיינים. "הניסיון ליצור סמכות בכל מחיר מתבטא גם באמירותיו של בית הדין הרבני כי ברית המילה איננה צריכה להיות מסורה לאחרים - אפילו לא להורים", אמרה וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully