וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני בגללך עוד יפגעו בחרדים

5.12.2013 / 8:00

אני מאשימה אותך בהסתה כלפינו רק בגלל שאנו משתייכים למיעוט בחברה שאוהבים לשנוא. ב"טוב לבך" התנגדת לאשר תיקון לחוק לשון הרע שיאסור התבטאויות קשות כלפינו וכעת האלימות גוברת

ישיבת סיעה של התנועה בראשות ציפי ליבני. נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
ישיבת סיעה של התנועה בראשות ציפי ליבני. נובמבר 2013/נועם מושקוביץ

בזכותך, יכול אדם לפגוע בי בשל העובדה שאני שונה ממנו

לכבוד גברת ציפי לבני
שרת המשפטים - מדינת ישראל
שלום רב!

אני בוחרת לפנות אלייך בכתב, היות ויש לי תחושה שלו הייתי צריכה להיפגש עמך לשיחה בנושא, לא הייתי מצליחה לשמור על איפוק ומשחררת לחלל האוויר מילים קשות. אני פונה אלייך כאשה המביטה על החברה הישראלית כאן בארצנו הקטנטונת ומוצאת כי בזכותך, גברת לבני, יכול אדם לפגוע בי אך ורק בשל העובדה שאני שונה ממנו.

כל פשענו, שאנו משתייכות ומשתייכים למיעוט

מדוע בזכותך, תשאלי? הרי את לחמת בעוז כנגד תופעת הדרת הנשים, הקמת קו חרום לסיוע, רכבת על גב הציבור החרדי בקמפיין שהובלת בנושא - כיצד יתכן שאת אשמה בכך שמפלים ומשפילים אותי, כך תשאלי. אז כמובן שאין מדובר כאן בזכותך, אלא באשמתך.

כן, ציפי, אני מאשימה אותך בהסתה פרועה כלפי וכלפי הדומים לי, כזו שהולכת ומתעצמת ואינה יודעת גבולות. כזו המופנית כלפינו כשכל פשענו, שאנו משתייכות ומשתייכים למיעוט שישנם כאלו בחברה הישראלית האוהבים לשנוא.
בהחלט הופתעתי כאשר דווקא את, שרת המשפטים, שפעלה כה רבות לכפות את דאגתה על נשים שאינן מעוניינות בכך, ב"טוב לבך" התנגדת לאשר תיקון לחוק לשון הרע שיאסור התבטאויות קשות וחמורות כלפינו. ומה גרמת בכך? אמנה בפנייך בצער מספר מקרים שימחישו הלך הרוח שבזכותך מקבל לצערי ביטוי ציבורי.

היא אמורה לדאוג לשלומם, מה שלא מונע ממנה מלייחל למותם

אתחיל במקרה שאירע לא מזמן, בו הופצה הקלטה בה נשמעת סא"ל נורית לאמעי, מביעה תקווה כי החרדים, אותם היא שונאת, ימותו. להזכירך, סא"ל לאמעי מסתובבת בצבא ופוגשת בחיילים חרדים, אשר במסגרת שרותה בחיל הרפואה היא אמורה לדאוג לשלומם, מה שלא מונע ממנה מלייחל למותם.

לכאורה משפט עלוב, מפי אדם עלוב, אשר כמותה מן הסתם חושבים עוד אישים שפלים. מדוע אני מתייחסת אליו ברצינות? משום שחופש ביטוי שכזה, מוביל לשימוש חופשי בהסתה. כך גם במקרה שנחשף השבוע, בו כתבה קצינה בדרגת רב-סרן על ההחלטה כי חרדים לא יגיעו לטירונות במרכז ההובלה הצה"לי: "לא תהיה קליטת חרדים למרכז! תודה לאל..." אבל בזכותך התבטאויות כאלו הינן חוקיות.

הנה הביטי, כיצד בחרה גברת אשר מציגה חזות רחומה כדואגת לזכותם של בעלי חיים, מיקי חיימוביץ', לפתוח תוכנית תחקירים חדשה באיום המסוכן הטמון ב'פלישה החרדית' למקומות מגורי חילונים, כמו מדובר בחוצנים מסוכנים המתכננים פלישה לכדור הארץ.

סא"ל בצה"ל: "שונאת חרדים, רוצה שימותו". האזינו

"מה שהקצינה אמרה לי בשיחה על חרדים זו אנטישמיות"

אנחנו עוד נחסל אתכם בקלות רבה

ומה נאמר כאשר ההסתה יורדת אל העם ואינה רק נחלת כלי התקשורת? מקרה מזעזע שנחשף בפרויקט 'דוסים', מעיד על הקלות בה מרשה לעצמו מוכר בחנות של רשת נחשבת, להתייחס בצורה ברוטאלית ללקוח רק משום שהוא איך לומר? דוס. האיש שהיה בדרכו לסניף של צומת ספרים בתחנה המרכזית, נעמד לפני פתח החנות במטרה להיכנס אליה כשיסיים את שיחתו. לדבריו, טרם נכנס לחנות כבר צעק לעברו המוכר, "אולי תשים את השיחה על ספיקר? אני רוצה לשמוע גם את הצד השני...".

היות ולאיש הייתה מטרה ממוקדת, הוא התעלם מההערה, נכנס לחנות ופנה למוכר אחר על מנת לקבל שירות. בהמשך התברר שהספר קיים בחנות לפי המחשב אך אינו נמצא במדפים. המוכר שהעיר קודם על שיחת הטלפון, התנדב לעזור. כששמע שהספר בנושא משפט וחוק בישראל, העיר: "אתם החרדים משתלטים על מערכת המשפט בישראל עוד מעט כשארצה לעשן סיגריה בשבת יעצרו אותי על זה אבל אל תדאג אנחנו עוד נחסל אתכם בקלות רבה". בהמשך גם דאג להבהיר לאותו לקוח כי "יש לכם ריח מסריח מהפה" ועוד תובנות בסגנון זה. לקראת פרידה דאג המוכר ה"חביב" להבהיר לו "בפעם הראשונה הייתי עדין אתך".

ברגע שהפקרת את ציבור החרדים נתת דחיפה להסתה הגוברת והולכת

והטוקבקים? גב' לבני, והסטטוסים בפייסבוק? והציוצים בטוויטר? ראית פעם כיצד מתפשטת הסתה? בשליפה אבחר עבורך תגובה: "החרדים מסכנים את קיום המדינה והעולם עם חירבון הילדים הבלתי מרוסן והפסיכוטי שלהם. החרדים הם חסרי אחריות כלפי הזולת ואין ברירה אלא להכחיד אותם מעל פני האדמה. הכל על פי החוק".

כיצד כל אלו קשורים אלייך, שרת המשפטים של מדינת ישראל? חשבי היטב. כפי שאמר המגיב אותו ציטטתי "הכל על פי החוק", בזכותך. דיבורים בסגנון זה כלפי האוכלוסיה החרדית, חוקיים. ברגע שהפקרת את ציבור החרדים בארצך, ללא כל הגנה משפטית על פי חוק, נתת דחיפה להסתה הגוברת והולכת. אני מאוד מקווה שאת מצליחה לחיות עם עצמך בשלום, כשסביבך מתרחשות כל העוולות הללו, עוולות שאת גורלן חרצת בשתי ידייך.

אבל אני בטוחה שגם אם מצפונך מעיק עלייך, תוכלי ביום שני הבא לשבת לארוחה צמחונית עם מיקי חיימוביץ, בטוח תרגישו נהדר.

מצומת ספרים נמסר בתגובה: "צומת ספרים מייחסת חשיבות עליונה לשירות מקצועי ומגנה כל יחס בלתי הולם לכל לקוח באשר הוא. מבדיקה שערכנו נמצא כי מדובר בסכסוך אישי בין הלקוח לעובד החברה על רקע עברו החרדי של העובד וצר לנו שהנושא גלש לשעות העבודה. יש לציין כי מרבית ממשפחתו היא חרדית. יחד עם זאת, הנהלת החברה זימנה את העובד לשיחת בירור והבהרה על הנושא".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully