וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות נאצה על בית חברת נשות הכותל

5.12.2013 / 11:30

אלמונים ריססו כתובות נאצה בבניין מגוריה של פגי סידור, מנשות הכותל, ע"פ הערכות, הכתובות רוססו על ידי גורמים חרדיים, "צריך להתעורר לפני שמישהו יתלה מטען נפץ על הדלת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נשות הכותל נבלות", "פגי הזהרי"

אלמונים ריססו כתובות נאצה בבניין מגוריה של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל, בשכונת תלפיות שבירושלים. בכתובות שרוססו נכתב: "נשות הכותל נבלות", "פגי הזהרי" ועוד. המשטרה חוקרת את האירוע. על פי הערכות, הכתובות רוססו על ידי גורמים חרדיים קיצוניים בעקבות מאבק נשות הכותל להתפלל כמנהגן בכותל המערבי.

תוצאה של "ההסתה במדיה החרדית"

זו הפעם השנייה שאלמונים מרססים כתובות נאצה נגד סידור, כאשר בפעם האחרונה, ב-20 במאי השנה, רוססו הסיסמאות "פגי, פג תוקפך", "תג תורה" ו"ירושלים קדושה, הכותל הוא לא הפקר". סידור הגישה אז תלונה למשטרה, שחוקרת מי אחראי לריסוס הכתובות

בשיחה עם וואלה! יהדות, סיפרה סידור כי שכניה שיצאו בבוקר לעבודה וראו את הכתובות המרוססות על הקירות בחדר המדרגות, התקשרו למשטרה שהגיעה במהרה, "אני מרגישה מאוימת", אמרה סידור, "הסרט הרע הזה שעובר עליי זו הפעם השנייה, משבש את חיי ומפחיד אותי אישית. מישהו צריך להתעורר עוד קודם שיקום איזה שבבניק (נער שוליים חרדי; י.א) שיאבד פרופורציה ויתלה מטען נפץ על הדלת".

סידור טוענת כי מעשים אלו הם תוצאה של "ההסתה במדיה החרדית", לדבריה, "נכתבים שם דברים נוראים ואיני מבינה איך אנשים שדרך התורה היא זו שמובילה אותם, מתבטאים בצורה כזו. הרי אנחנו לא עושות דבר שנוגד את ההלכה. האם אין בעיות אחרות במגזר החרדי? יש שם אנשים חסרי אחראיות ולמרבה הצער, לאנשים האלו יש כוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשות הכותל מוצגות כנשות האופל ונשות המריבה ברחוב החרדי

"אנו רואות את המקרה בחומרה", אמרה הבוקר לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל שציינה כי המקרה הוא תוצאה ישירה של ההסתה וההשתלחות חסרת הרסן נגד נשות הכותל המוצגות כנשות האופל ונשות המריבה ברחוב החרדי ובמדיה הדתית והחרדית. יש סילוף מכוון של העובדות והתוצאה הבלתי נמנעת היא התחושה שמותר ואולי אף רצוי לפגוע בנו. נשות הכותל משלמות מחיר אישי כבד על עמידתן בחזית המאבק נגד הדרת נשים".

בפעם הראשונה מאז התגבר המאבק נגד נשות הכותל, בחרו אתמול החרדים שלא לקיים תפילת מחאה נגדית. גורמים בציבור החרדי תלו את ההחלטה בכך שזו הייתה "הוראתם של גדולי ישראל" אולם מבירור מעמיק יותר עולה כי העובדה שבנות הסמינרים נמצאות בחופשה הוביל לחשש בקרב המארגנים החרדים שהתפילה תיכשל כפי שקרה חודש קודם, אז הגיעו מספר מועט של מתפללות חרדיות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully