וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קמפיין הקהילה הגאה גם החרדים מוחים

12.12.2013 / 11:00

לא רק הקהילה הגאה. הפייסבוק נצבע בתמונות פרופיל בצבעי לבן, צהוב ושחור בשל דברי לבני על החרדים: "לא מגיע לכם שיעזרו לכם". אחד מיוזמי המחאה: "דבריה גזעניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפייסבוק נצבע בתמונות פרופיל בגוון צהוב, לבן שחור

בימים האחרונים נצבע הפייסבוק בכחול לבן. אם עדיין לא הבנתם במה מדובר, זהו מהלך של אנשי הקהילה הגאה שהחליטו לאחד כוחות ולהחליף את תמונת הפרופיל בתמונת השוויון הידועה בגרסתה הישראלית. כל זאת, כמחאה על ההומופוביה של שרי הבית היהודי וישראל ביתנו, לטענתם. אחרי שהבנתם, נותר להסביר מה קרה שבשעות האחרונות הפייסבוק נצבע בתמונות פרופיל בגוון צהוב, לבן שחור.

החרדים אינם מעוניינים לעבוד

מדובר ביוזמה של "דוסים", פרויקט הסברה חרדי שהוקם לפני יותר משנה. יותר מ-60 מתנדבים חרדים, נשים וגברים כאחד, ששמו לעצמם למטרה לעצור את "ההסתה נגד הציבור החרדי", כלשונם, דרך התקשורת בכלל ובאינטרנט בפרט.

הם אלו העומדים מאחורי היוזמה להפוך את תמונות הפרופיל שלכם לגווני צהוב, לבן ושחור שמסמלים את השחור מול הלבן, חרדים מול חילונים, וצורתו הגרפית מזכירה את הסמל = (שווה), כשהמסר הוא שוויון בהזדמנויות בתעסוקה לחרדים ולחילונים.

ואיך נולדה היוזמה? הפעילים החרדים מסבירים כי דבריה של שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה) אמש במליאת הכנסת במהלך דיון על הצעת החוק של ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) לקידום שוויון הזדמנויות בתעסוקה לציבור החרדי. לבני התנגדה לחוק בטענה כי "החרדים אינם מעוניינים לעבוד". ולכן, כך לדבריה, "לא מגיע לכם שיעזרו לכם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למדתי שלוש שנים לתואר ועכשיו לא אוכל לפרנס את משפחתי בגלל היהירות של השרה השבעה משכונת צהלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היהירות של השרה השבעה משכונת צהלה

"לא מעניין אותי הפוליטיקה, ולא הצביעות שלה", אומר ראובן שטיין, צעיר חרדי שהחליף את תמונת הפרופיל לסמל המחאה, "יש לי משפחה לפרנס, אני צריך להביא אוכל הביתה, למדתי שלוש שנים לתואר ועכשיו לא אוכל לפרנס את משפחתי בגלל היהירות של השרה השבעה משכונת צהלה".

יאיר טיילור, פעיל בפרויקט, הסביר כי מדובר במחאה ציבורית חריפה כנגד השרה והתנהלותה הבלתי אחראית, "מלבד העובדה שהיא חוסמת אזרחים מלהיכנס לשוק העבודה, היא עוד מעזה להטיף להם מוסר". אומר טיילור לוואלה! יהדות, "נדמה שמדובר בשרה פופוליסטית שתמיד תשחה עם הזרם על מנת לצבור לעצמה פופולאריות, והיא מעולם לא למדה אחריות מיניסטריאלית מהי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למדתי שלוש שנים לתואר ועכשיו לא אוכל לפרנס את משפחתי בגלל היהירות של השרה השבעה משכונת צהלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרעיון נולד בעקבות קמפיין הקהילה הגאה

מאיר לבנון, עורך אתר הפרויקט הסביר כי הרעיון נולד בעקבות קמפיין הקהילה הגאה הקורא לסמל הזדהות עימם באמצעות החלפת תמונת הפרופיל לסימן שווה על רקע כחול, "השרה לבני הצהירה כי לחרדים לא מגיע שוויון זכויות ממניעים גזעניים לטעמנו"

הרעיון תפס תאוצה במהירות ובתוך שעות ספורות החליפו עשרות צעירים חרדים את תמונות הפרופיל שלהם לסמל הכתום שחור, השאול מצבעיו של פרויקט דוסים ומסמל את השאיפה לשוויון בין כל המגזרים בישראל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully