וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפללה על קבר הרב עובדיה וקיבלה גט

23.12.2013 / 10:00

שנים שנועה מחכה שבעלה ייתן לה גט. אך הוא הסתתר ממנה וסירב ליצור קשר. לפני מספר ימים הלכה להתפלל על קברו של הרב עובדיה ואתמול קיבלה את הגט: "כל הדלתות נפתחו בפניי"

בכי, יגון וחשש מהבאות: היום שאחרי מות הרב. טל אנגלנדר
בכי, יגון וחשש מהבאות: היום שאחרי מות הרב/טל אנגלנדר

בית הדין דחה את תביעת הגירושין שלה

שנים ארוכות קיוותה נועה (השם המלא שמור במערכת), אם לילד, שבעלה ייתן לה גט. מנגד, בעלה הסתתר ממנה וסירב להיפגש או ליצור עמה קשר. נקודת המשבר בה מצאה עצמה חסרת אונים, הייתה כשבית הדין האזרחי דחה את תביעת הגירושין שלה. אתמול, בתום מאבק ארוך, קיבלה נועה את הגט. פריצת הדרך, לדבריה, החלה בתפילה שקיימה על קברו של הרב עובדיה יוסף, "מאז, כל הדלתות נפתחו בפניי".

מצאתי את עצמי חסרת אונים

נועה, השייכת לקהילה הספרדית- חרדית בירושלים, החלה את מאבקה לפני חמש שנים, אז נפרדה מבעלה ובפעם הראשונה הביעה בפניו את רצונה להתגרש. בעקבות כך פתחה גם בהליך גירושים מקובל, במהלכו הגישה תביעה בבית הדין של הרב אליהו אברג'ל. אולם, למרבה ההפתעה, הדיינים דחו את תביעתה ומנגד, קיבלו את טענות הבעל, בניהן, כי אשתו מסרבת שייפגש עם הילד המשותף שלהם. "מצאתי את עצמי חסרת אונים", היא משחזרת את הרגעים בשיחה עם וואלה! יהדות, "הבנתי שהמאבק שלי רחוק מסיום".

בשנתיים האחרונות ניסתה נועה ליצור קשר עם בעלה ולנסות לדבר ללבו שייתן לה גט. "הוא התחמק ממני בכל דרך, הסתתר וסירב ליצור עמי קשר בטלפון. כשהייתי מצליחה לאתר אותו ברחוב, הוא היה בורח ממני בכל דרך".

לאחר מסע שכנועים הוא הסכים לתת גט לאשתו

היא לא אמרה נואש, הגישה בקשה להוצאת שלושה צווי מעצר נגד בעלה, שניים מהם, קיבלו את אישורו של בית המשפט. במקביל, הגישה ערעור בבית הדין הרבני הגדול בירושלים בו קבלה על ההחלטה לדחות את תביעתה בה היא מבקשת לקבל גט מבעלה. לפני מספר שבועות, התקיים בבית הדין דיון ראשון בעניינה. באופן די צפוי, בעלה לא הופיע לדיון והתחמק מהשתתפותו.

בשבת האחרונה, לאחר מרדף ארוך, הצליחה נועה להביא למעצר בעלה לאחר שנתקלה בו בכותל המערבי. אתמול הוא הובא בפני בית הדין הרבני הגדול, בהרכב דיינים בו ישבו בין היתר, הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף והרב ציון בוארון, בניהם שררה עד לא מזמן מתיחות על רקע ריצתו של הרב בוארון נגד הרב יוסף במרוץ לרבנות הראשית. הפעם הרבנים הותירו את המשקעים מאחוריהם ועבור התרת העגונה שיתפו פעולה. לאחר מסע שכנועים של הרבנים לבעלה, הוא הסכים לתת גט לאשתו.

מאז אותה תפילה, נפתחו בפניי כל הדלתות

מיד אחרי מתן הגט, פרצה האישה בבכי. כשנשאלה על תחושותיה סיפרה כי רק לפני מספר ימים עלתה לקברו של הרב עובדיה יוסף, שהלך לעולמו לפני חודשיים וחצי. בקבר התפללה בבכי כדי שתקבל גט מבעלה. "ישבתי ובכיתי שם", היא סיפרה על רגעי התפילה שנמשכו שעות ארוכות, "ביקשתי מהרב שיביט משמיים עלי ועל הילד שלי ויעזור לנו לצאת מהסבל שאנחנו עוברים. התחננתי שיעשה הכל כדי לתקן את עיוות הדין".

מאז אותה תפילה, היא מספרת, "נפתחו בפניי כל הדלתות. הרגשתי שהרב הוביל אותי כל הדרך אל הגט. מהרגע שהייתי אצלו להתפלל ועד לרגע שקיבלתי אתמול את הגט". סגירת המעגל, היא מספרת, הייתה כשגילתה שמי ששכנע את בעלה לתת לה גט הוא ראש הרכב הדיינים, הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה, "הוא היה שליח של אביו כדי שאוכל להמשיך את חיי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully