וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לשלושת הקופים החרדים?

26.12.2013 / 12:07

בעקבות פרסום של וואלה! יהדות על תמונה שהוצגה בתערוכה בסינמטק בירושלים ובה הופיעו שלושה ילדים ממאה שערים תחת הכותרת "שלושת הקופים", החליפו את השם ל"שלושת החכמים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות חשיפה של וואלה! יהדות על תמונה שהוצגה בתערוכה בסינמטק בירושלים ובה הופיעו שלושה ילדים ממאה שערים תחת הכותרת "שלושת הקופים", החליטו בימים האחרונים האמן ואוצרת התערוכה לשנות את שם המייצג וקראו לו: "שלושת החכמים".


הכתבה שעוררה סערה

"מתברר שהרבה שנפגעו", סיפר האמן מרק רוט, "אותם נפגעים ויתרו על החשיבה ובחרו בפרשנות שטחית. אולם לא הייתה לי כוונה לפגוע באף אדם ולכן בחרתי להחליף את שם התמונה לכזו שאינה יוצרת אי הבנה או דורשת חשיבה מעמיקה. צר לי עבור אלה שאין להם מעט ידע כללי ורק ניסו להחריף או לפגוע בבעיה של האחדות בחברה הישראלית".

רוט סיפר כי עדיין אינו שלם עם ההחלטה לשנות את שם התמונה, "מבחינה תחבירית לא היה בכך צורך. כתבתי 'שלושת הקופים', ביטוי המסמל סמל עתיק של שלושה קופי החוכמה, אשר מסתירים עיניהם וסותמים את פיהם ואוזניהם. על פי העיקרון המקורי, מי שמיישם את העיקרון של שלושת הקופים, לא רואה, לא שומע ולא מדבר, גורלו יהיה טוב וחבל שהבינו את הדברים בצורה שגויה".

שלושת הקושלושת פים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוצרת התערוכה, נעמי עשת רוזנצויג, אמרה כי מיד לאחר הפרסום היא קיבלה תגובות רבות ורק אז הבינה את כמות האנשים שנפגעו מכך, "יצרתי קשר עם מרק רוט והסברתי לו שהרבה נפגעו מהשם שהוא נתן לתמונה. הוא הסכים לשנות את שם המייצג, ומיד החלפנו את השם ל'שלושת החכמים'".

שלושת החכמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונה המדוברת היא של האמן מרק רוט, יהודי צרפתי שעלה לישראל. בתמונה מופיעים שלושה ילדים, תושבי שכונת מאה שערים, לבושים בלבוש חסידי כשהם יושבים על הגדר בתנוחות שונות. אחד מהם מסתיר את פיו, השני את עיניו והשלישי סותם את אוזניו. הכותרת שניתנה לתמונה היא: "שלושת הקופים". כאמור, בעקבות הסערה שהתעוררה, הוחלף השם ל"שלושת החכמים".

לפניות ליקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully