וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה מתה לפני חודש. האלמן יתחתן עם אחותה

26.12.2013 / 17:30

לפני חודש נפטרה חיה שנייבלג. עם קבלת הידיעה, הביעה אחותה את רצונה להינשא ליוחנן הגר, האלמן הטרי. לאחר שהתעייצו עם אדמו"רים, הוחלט כי הערב המשפחות ישתדכו פעם נוספת

חתונת נכדתו של האדמו"ר מוישניץ בבני ברק, פברואר 2011. שי אוקנין
חתונת נכדתו של האדמו"ר מוישניץ בבני ברק, פברואר 2011/שי אוקנין

הכל נשאר במשפחה, זה לא רק משפט השגור בפי העם. סיפורן של משפחת הגר ומשפחת שנייבלג המשתדכות הערב (חמישי) בפעם השנייה בתוך חודש ימים זו עם זו, הוא אחת ההוכחות לכך.

בחודש שעבר חוו שתי המשפחות, השייכות לזרם החסידי ברחוב החרדי, טרגדיה קשה. חיה, הבת של משפחת שנייבלג וכלתם של משפחת הגר, בת ה-19, שנישאה לפני שנה, נפטרה כתוצאה מסיבוך בלידת בתה הראשונה. המקרה הטרגי הפך לשיחת היום ברחוב החרדי. ולכך הוסיף גם הקשר המשפחתי המיוחס של המנוחה, נכדתם של האדמו?רים מויז?ניץ וויז?ניץ מונסי.

מיד עם קבלת הידיעה על פטירתה של חיה, הביעה טראנא, האחות בת ה-17.5 את רצונה להינשא ליוחנן הגר, האלמן הטרי כדי לקחת בין היתר "אפוטרופוסיות" על התינוקת הפעוטה שנולדה ולאמצה כבת. בהתאם לבקשה, התייעצו המשפחות עם אדמו"רים ורבנים, ומיד לאחר ימי "השלושים" מפטירת האחות, הוחלט כי הערב המשפחות ישתדכו פעם נוספת.

ישראל כהן, עיתונאי ?כיכר השבת? טוען כי השידוך השני בין שתי המשפחות הוא דבר מקובל, "בחצרות האדמו"רים מאד מקובל להתחתן בתוך המשפחה. יש כאלו שיסבירו שהמטרה היא לשמר את מעמד האצולה". הוא מסביר כי גם במקרה הזה קיים קשר משפחתי, "החתן ורעייתו שנפטרה היו בני דודים וכעת אחותה שתתארס עמו הערב תמשיך את קשרי המשפחה".

כהן מעריך כי משפחת האישה סירבה לוותר על החתן, "המשפחה גילתה שהוא אדם מיוחד, תלמיד חכם ובעל מידות טובות ו"חבל" להם לוותר עליו ואם אפשרי שימשיך להיות חלק מהמשפחה, אז למה לא? האחות, הכלה הטרייה "שיש לה קשר דם לתינוקת תוכל לטפל ולגדל בצורה הכי נכונה וראויה ביתומה בת החודש תוך שהיא דואגת לה במסירות רבה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully