וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אבוטבול זועמים על דרעי: "הוא לא תמך בנו"

29.12.2013 / 8:00

דרעי הודיע שבכוונתו לערער על החלטת בית המשפט בנוגע לבחירות בבית שמש אך אבוטבול מכחיש. "פתאום הוא נזכר להתערב לאחר שבקושי סייע בבחירות ובעתירה. הוא עבר כל גבול"

תעודות זהות מזויפות נתפסו בבית שמש, אוקטובר 2013. חטיבת דובר המשטרה
תעודות זהו מזויפות שנתפסו בבית שמש/חטיבת דובר המשטרה

הוא בקושי סייע לנו בבחירות

זמן קצר לאחר שהתפרסמה החלטת בית המשפט על פסילת תוצאות הבחירות בבית שמש ועל קיומן של בחירות חדשות בעיר, הוציא יו"ר ש"ס אריה דרעי הודעה לתקשורת שבכוונתו לערער על החלטת בית המשפט. אבוטבול מכחיש שהתקבלה החלטה על ערעור ובסביבתו זועמים על דרעי , "מה פתאום הוא נזכר להיות מעורב לאחר שהוא בקושי סייע לנו בבחירות ולא היה קשור בשום צורה לעתירה שמומנה על ידינו בלבד".

משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש הנבחר, עבר תקופה לא קלה במהלך מסע הבחירות הנוכחיות. הקושי הגדול ביותר בפניו עמד היה ההתמודדות מול יו"ר ש"ס אריה דרעי. עד כה אבוטבול ומקורביו, שמרו על שתיקה אבל כעת מבחינתם, התנהלותו עברה כל גבול.

ש"ס בראשות דרעי לא נתנה כמעט כלום

זה התחיל בכך שדרעי ניסה להדיח את אבוטבול בשל העובדה שהוא נחשב למקורבו של ישי. לאחר לחץ כבד, חזר בו דרעי והשאיר את אבוטבול במשבצת מועמד המפלגה לראשות העיר. לאחר מכן, הפעיל דרעי את כל כוחו להצלחת הבחירות באלעד והשקיע מעט בירושלים אך בשניהם נכשל.

לדברי מקורבי אבוטבול, דרעי כמעט ולא השקיע בבחירות בבית שמש, "בכנס הבחירות שהיה באלעד, ומדובר רק בערב אחד, הוא השקיע כסף, יותר מאשר בכל הקמפיין בבית שמש", הם טוענים, "בסביבתו של דרעי הסבירו כל הזמן שאלעד זה המקום החשוב ביותר ולכן משקיעים שם את מירב המאמצים. אבל לא הגיוני שנציג ש"ס שמכהן כראש עיר, לא מקבל תמיכה מהמפלגה שלו". לדבריהם, על הקמפיין היו אחראים דווקא האשכנזים והם דאגו למימון ואלו ש"ס בראשות דרעי לא נתנה כמעט כלום.

לא זכינו לעזרה ממנו לעורך כל הדרך

גם שאבוטבול החליט להגיש עתירה בנושא, עתירה שהובילה לפסילת תוצאות הבחירות, דרעי לא היה שותף. "דרעי תירץ שמצב המפלגה קשה מבחינה כלכלית ולכן הוא לא יכול לסייע והציע את עזרתו ברתימת היועץ המשפטי של המפלגה. אבל לא היינו זקוקים לכך ולכן אמרנו לו שאין צורך".

לאחר פרסום החלטת בית המשפט, נפגש אבוטבול עם דרעי ומיד לאחר מכן הוציאה לשכתו של דרעי את ההודעה הבאה. "לאחר קריאת פסק הדין והתייעצות עם הגורמים המשפטיים, החלטנו לערער על פסק הדין".

למרות פרסום הודעת דרעי בנושא בראיון שהתקיים ברדיו "קול ברמה", הודיע אבוטבול שלא התקבלה עדיין החלטה בנושא. לדברי אחד ממקורביו של אבוטבול, "איך פתאום הוא קשור לנושא. אנחנו לא זכינו לעזרה ממנו לעורך כל הדרך ופתאום הוא לוקח לעצמו כקרדיט כמחליט בעניין. אנחנו דאגנו לכסף עבור העתירה והוא לא היה מוכן להשתתף בזה ועכשיו הוא מנסה לצייר את עצמו כאילו הוא מחליט ומעורב בעניין, זה פשוט מקומם".

העיר תמשיך להיות משותקת

בנוגע להחלטה על ערעור, לדברי מקורבו של אבוטבול, הנושא נבחן אבל הוא לא פשוט להחלטה. "צריך להבין שאם הולכים לערעור מדובר על תהליך שייקח זמן רב ובינתיים העיר תמשיך להיות משותקת. אין קואליציה ואי אפשר להתקדם בשום דבר. הציבור ילך ויתמרמר יותר ויותר ולא פשוט להכניס את העיר למצב כזה".

בעקבות פסילת הבחירות ייתכן וכל הציבור החרדי כולל הקנאים שמחרימים את הבחירות ירתמו ויחרגו ממנהגם וילכו לקלפי, כך לפחות חושבים מקורבי אבוטבול. בנוסף גם חלקים קטנים מהציבור החרדי שתמך באלי כהן לא יעשה זאת שוב כי עכשיו זה הפך למאבק בין חרדים לחילוניים, דבר שיכול לשחק לטובתו.

מנגד, גורמים חרדים התומכים באבוטבול טוענים שהם לא יתפלאו במידה ומקרה ירושלים יחזור על עצמו גם בבית שמש. כידוע, בירושלים חסידות גור תמכה בברקת ושברה את הבלוק החרדי. לדבריהם של אותם גורמים, אותו סיפור יכול לחזור על עצמו גם בבית שמש, דבר שישחק לטובת כהן. מה שבטוח שלמרות החלטת בית המשפט המערכה הזו טרם הוכרעה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully