וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרו של דרעי ומעטפת הכסף

29.12.2013 / 12:00

רות קוליאן הגישה תביעה נגד ש"ס לאחר שהמפלגה הפיצה שיר שכתבה למרות התנגדותה. עוזרו של דרעי הציע לשלוח אליה מעטפה עם כסף באופן אישי: "אף אחד לא צריך לדעת על זה"

יח"צ - חד פעמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כותבת השיר והתובעת: רות קוליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה הוגשה תביעה כנגד תנועת ש"ס על הפרת זכויות יוצרים במערכת הבחירות הארציות של התנועה. רות קוליאן, תושבת פתח תקווה, הגישה את התביעה לאחר שהמפלגה הפיצה ופרסמה דיסק עם שירים על הרב עובדיה יוסף, וביניהם שיר שכתבה קוליאן.

לדבריה של קוליאן, השיר פורסם לאחר מסע לחצים מצד התנועה כלפיה לפרסם את השיר למרות התנגדותה לכך. מכתב התביעה עולה כי קוליאן כתבה את השיר "פאר הדור" על הרב עובדיה יוסף והוא נרשם על שמה באקו"ם.

התובעת פנתה לאקו"ם והודיעה לארגון השומר על זכויות היוצרים כי היא לא מעוניינת להזדהות עם אף גורם פוליטי ובשל כך יצאה הודעה מאקו"ם למפעל ההדפסות לא לפרסם את השיר בדיסק, דבר שעצר בפועל את הדפסת הדיסק המדובר.

"פאר הדור" - השיר המדובר

כפי שעולה מהקלטת שיחה בינה לבין אבי אמסלם, עוזרו של אריה דרעי וכיום חבר מועצה בעיירית אשדוד, נשמע , ?אצלי יש מושג של יד רוחצת יד אבי (הזמר שביצע את השיר ;ש.ב.) לא קיבל סנט אחד?. עוד נאמר לה באותה שיחה ?אני אצור איתך קשר מחר או הערב ואני שולח לך מעטפה באופן אישי אף אחד לא צריך לדעת על זה. את רוצה שאשלח את האלפיים שקל באופן אישי ואף אחד לא צריך לדעת על זה ובזה תם ונשלם ובא לציון גואל?.

מסע הלחצים המשיך, כך עולה מכתב התביעה, ובנוסף לשיחות עם נציג ש?ס, מבצע השיר המדובר הודיעה לה במהלך מסכת הלחצים כי הוא מחזיר לה שיר אחר שהיא כתבה עבורו ואינו מתכוון לבצע אותו. בסופו של דבר הסכימה התובעת וחתמה על הסכמתה לפרסום השיר וזאת לאחר מסכת לחצים גדולה וטענת נציג הנתבעת כי הם חייבים את אישורה באופן בהול בלי להסביר מדוע.

זמן קצר לאחר מכן, התברר לה כי עדיין לא ניתן למפלגה אישור לפרסום השיר מטעם מלחין השיר. אז הבינה קוליאן כי הוליכו אותה שולל והלחיצו אותה לחינם בלי שתצליח לשקול בצורה סבירה את העניין והודיעה לנציג התנועה בהודעה ובשיחת טלפון כי על סמך אפשרותה בחוק היא חוזרת בה מהסכמתה ואוסרת עליהם לפרסם את השיר שנכתב על ידה."

"בהמשך קיבלה התובעת הודעה ממספר בלתי מזוהה כי השיר שכתבה לא ייכלל בדיסק המדובר, אך בסופו של דבר השיר, יחד עם שירים נוספים, פורסמו והופצו בכ- 150 אלף עותקים.
גם פנייה נוספת מטעם עורך דינה עו?ד טל רון דריהם, לא עזר לעניין והשיר לא הוסר בטענה כי היא חתמה על הסכמה לפרסום השיר. בגין הפרת זכויות היוצרים דרשה התובעת פיצוי מתנועת ש"ס על סך של 2,250,000 ¤.

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה: "הגב' רות קוליאן היא עותרת סדרתית כנגד תנועת ש"ס. רק לאחרונה מחק בית המשפט העליון עתירה שהגישה. בנושא הפגיעה כביכול בזכויות היוצרים שלה - גב' קוליאן פנתה אל תנועת ש"ס בעניין זה לפני למעלה משנה, ודרשה סכום של למעלה ממיליון ש"ח בגין שימוש במילות שיר שכתבה לכבוד מרן . מה שהיא לא סיפרה זה שהיא חתמה על הסכמה לאקו"ם לשימוש בשיר שלה. ככלל נציין שתנועת ש"ס פועלת אך ורק על-פי חוק בכל דבר ועניין, לרבות בענייני זכויות יוצרים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully