וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונט טוק, שו"ת: מדור שו"ת חדש בהשתתפות רבניות

וואלה! יהדות

29.12.2013 / 15:30

לראשונה בהשתתפות רבניות, מדור שו"ת חדש של וואלה! יהדות ו"בית הלל". היוזמה נסמכת על הראשון לציון הרב ניסים ז"ל שאמר שנשים המשיבות בהלכה היו קיימות תמיד ואין בזה בעיה

ספר תודה. ShutterStock
ספר תודה/ShutterStock

בשבועות האחרונים הגיעו למערכת וואלה! יהדות שאלות הלכתיות שונות מנשים וגברים. השאלות עוסקות בכל תחומי החיים, מנושאי צניעות, זוגיות וחברה ועד שאלות על שבת, כשרות ועוד. בוואלה! יהדות החליטו להקים שו"ת הלכתי בשיתוף פעולה עם ”בית הלל“. להבדיל משו“תים דומים הקיימים באתרי אינטרנט אחרים ובעלוני השבת בשנים האחרונות, בשו“ת החדש תשתתפנה גם רבניות ”בית הלל“, אשר ישיבו לשאלות הגולשות והגולשים. בארגון מסבירים כי מדובר במהלך עקרוני המבקש לחזק את שותפות הנשים בעולם התורה וטוענים כי לא פעם ישנן בעיות צניעות בכך שדווקא גבר מייעץ לנשים - ולמציאות הזו יש פתרון בעזרת נשים תלמידות חכמות.

בארגון ”בית הלל“, חברות גם נשים כפוסקות הלכה, שמקדמות את מעמד האישה ביהדות ומחזקות את לימוד התורה בקרב המגדר הנשי. לדברי הארגון: "יש להעצים את שיתוף הנשים בהנהגה התורנית ולשלבן בשיח ההלכתי".

הרבניות נועה לאו, נחמה גולדמן-ברש, שושנה בובליל ופנינה נויבירט ואחרות יקחו חלק בשו"ת. כמו כן ישיבו לשאלות גם רבני הארגון וביניהם הרב מאיר נהוראי יו“ר ”בית הלל“, הרב עמית קולא ראש בית המדרש ההלכתי, הרב דניאל וולף, הרב רונן נויבירט ועוד רבים אחרים.

ב“בית הלל“ מדגישים היום כי ”בפרט בשאלות הנוגעות לנשים, אנחנו סבורים שקיימת בעיית צניעות בכך שרב - גבר - מייעץ לנשים בכך. אין כל סיבה שאישה לא תיתן תשובה לבחורה שמתעניינת בסוגיה הלכתית זו או אחרת.

היוזמה הוראת ההלכה על ידי נשים היא המשך למסורת שמביא הראשון לציון הרב ניסים ועל פיו נשים הורו הוראה לנשים מאז ומעולם"

יש לכם שאלות? שלחו לכאן

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully