וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס: "חייבים שיהיו אנשים שתורתם אומנותם"

29.12.2013 / 20:00

נשיא המדינה ביקר ב"מכון לב" כחלק מפועלו להגברת שילוב החרדים בעולם התעסוקה. הנשיא שוחח עם הסטודנטים ואמר: "לא יעלה על הדעת שדווקא במדינת ישראל לא תהיינה ישיבות"

נשיא המדינה במכון לב. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הסטודנט יעקב מילר מציג לנשיא המדינה מכונת הטבעה לספרים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה שמעון פרס ערך היום (ראשון) ביקור במרכז האקדמי "לב", בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, על מנת לפגוש סטודנטים חרדים הלומדים במוסד, כחלק מפועלו למען הגברת שילוב המגזר החרדי בעולם התעסוקה. באירוע שנערך התעניין פרס בפיתוחים של תלמידי המרכז, שוחח עם תלמידות חרדיות וענה לשאלות סטודנטים חרדים.

"העם היהודי הוא עם שואל. כששואלים אותי מה התרומה של העם היהודי לעולם אני אומר בזה, שאנחנו עם שאינו שבע רצון", אמר פרס לקול צחוקם של הסטודנטים החרדים . "אם אנו שבעי רצון לשם מה לנו ללמוד, ולשם מה לנו לחשוב, הכול בסדר".

נשיא המדינה במכון לב. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הסטודנט צבי פלק מציג לנשיא המדינה פרויקט העוסק בזיהוי עיוות קטן מאוד בסיב אופטי וגילוי מדויק של מקום העיוות באזור המנוטר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא נשאל על ידי אחד הסטודנטים כיצד הוא פועל בנושא פולארד והוא נענה כי, "זאת החלטה של נשיא ארצות הברית ומה שאני יכול לעשות, זה לדבר איתו ולשכנע אותו לשחררו". פרס ציין את העובדה כי הנשיא האמריקאי נמצא עימו ביחסים קרובים. "אנחנו ביחסים ידידותיים אך אני לא חושב שהעניין הזה יוכרע באופן פומבי והדרך הנכונה היא לנהל שיחות שקטות וענייניות, ואני עושה את זה".

הנשיא אף נשאל על ההקצנה בין החילונים לחרדים מאז הבחירות האחרונות והמלחמה על גיוס החרדים. "לכל אורך הדורות ישבו תלמידי חכמים ולמדו תורה ולא יעלה על הדעת שדווקא במדינת ישראל לא תהיינה ישיבות, זה מה ששמר על עם ישראל שלא ייכחד, ולכן גם היום חייבים שיהיו אנשים שתורתם אומנותם".

נשיא המדינה במכון לב. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא בשיחה עם הסטודנטים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אך דבר אחד מבהיר הנשיא "כל הפטור הוא רק עבור מי שלומד". אך מי שמנצלים זאת כדי להתחמק מגיוס או עבודה חוטא לאמת", הבהיר פרס וציין, כי "יש הקצנה בין שני הצדדים", גם אצל החרדים וגם אצל החילונים, "אין לנו ברירה אלא לשבת ולהידבר ולהגיע לפשרות. אני לא מבין אנשים שאומרים כי יש הפרדה בין דת למדינה, במציאות זה לא קיים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully