וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך השתחררה העגונה מבעלה הפדופיל

7.1.2014 / 16:30

בתהליך גירושים שניהלו לפני שנים זוג חרדים, גילתה האישה כי בעלה תקף מינית ילדים קטנים. כשהדברים התגלו הבעל ברח לארה"ב. לפני שבועיים הוסגר והשבוע הוא נתן לה גט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרבן גט שנמלט לארה"ב הוסגר על ידי השלטונות לישראל ולאחר שנים רבות, נתן השבוע גט לאשתו. בני הזוג החרדים, נישאו בבני ברק לפני מספר שנים ונולדו להם שני ילדים – בן ובת. לטענת האישה, כבר בתחילת הנישואין, הבעל לא התייחס אליה בכבוד והתעלם ממנה לחלוטין. בחמש השנים הראשונות הוא ישב ולמד בכולל והשתמש בכספי המשפחה בחוסר זהירות. האישה הייתה משוכנעת כי בעלה משקיע כספים בגמ"ח אך במציאות, הוא השקיע סכומי עתק בעסקים שכשלו בזה אחר זה.

האישה טוענת כי ניסתה להתגבר על הקשיים באמצעות טיפול זוגי מקצועי ויעוץ עם רבנים שונים אך דבר לא השתנה. נעשו יוזמות לשלום בית מצד האישה, אך הבעל נשאר אדיש והתנהגותו נותרה פאסיבית. בסופו של דבר, החליטה האישה להתחיל בתהליכי גירושים.

ההליך בבית הדין היה קשה. במהלכו הסתבר שהגבר קיים תקף מינית ילדים. כשהאחות בגרה והתחתנה היא סיפרה על המקרה והבעל הואשם בפדופיליה. כאשר הדברים התגלו הבעל ברח לארה"ב למרות צו עיכוב יציאה אשר הוצא נגדו, תחת דרכונו של אחיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסתה להתגבר על הקשיים באמצעות טיפול זוגי מקצועי ויעוץ עם רבנים שונים אך דבר לא השתנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר תקופה קצרה, אותר על ידי חוקר פרטי ששכר אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. כל הניסיונות של האגף, באמצעות התכתבויות בדואר אלקטרוני, לשכנעו להגיע ארצה ולתת גט לאשתו עלו בתוהו.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, פנה למנהל המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים בבקשה לטפל בהסגרת הבעל לארץ בתואנה כי מדובר באדם מסוכן בעל רקע פדופילי שמותיר את אשתו עגונה. השלטונות בארצות הברית נעתרו לבקשת המחלקה הבינלאומית והבעל נעצר ביום חמישי לפני שבועיים בארה"ב. למחרת הוא הובא לארץ למעצר בבית הכלא, אך בית המשפט העביר אותו למעצר בית, זאת בניגוד להחלטת בית הדין הרבני שטען כי אדם כזה מהווה סכנה לסביבה והוא עלול לברוח בכל עת.


בית הדין הרבני זימן את הבעל לדיון שנערך בירושלים אך הוא לא הגיע. לפיכך ערך בית הדין מבצע חשאי למעצרו באמצעות הפעלת חוקר פרטי וכוח משטרתי שהכניסו אותו למעצר. מאז ועד אתמול הובא הבעל בתכיפות גבוהה בניסיון לתת גט, אך לשווא. שלשום (א') הוא נשבר ונתן לאשתו את הגט המיוחל.

בית הדין הרבני, גט, סרבנות גט, עגונה. הרב אליהו מימון, מערכת וואלה! NEWS
מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון/מערכת וואלה! NEWS, הרב אליהו מימון

גרושתו סיפרה היום כי מסכת הייסורים שעברה מגיעה לסיומה, "כמעט שלוש וחצי שנים מאז שהחל התהליך הארוך הזה, מרגע שהתיק הועבר למחלקת עגונות בבית הדין, הרגשתי שיש סיכוי טוב שאראה את הגט. הבעיה הייתה ברגע שבית המשפט הכניס אותו למעצר בית ושם לו אזיק אלקטרוני. ממש חששתי שהוא יקרע אותו ויעלם שוב, זו לא בעיה לעבריין שכזה אבל בית הדין נלחם והביא למעצרו בכלא.

?ברגע שהוא הגיע לדיון בבית הדין הדיינים אמרו לו: 'או כלא או גט, אתה לא תצא מהכלא בלי גט'. הוא ישר הכריז שלא ייתן גט לעולם, שהוא לא מפחד מהכלא כי כבר ישב בכלא בארצות הברית. הוא זלזל בכולם, בדיינים, ממש צחק להם בפנים, ומהצד השני עמדה המשפחה שלו שתמכה בו ולא הפסיקה לצעוק ולהשתולל. בית הדין הוציא את המשפחה מחוץ לחדר הדיונים, כדי שלא יקשיב להם וימשיך להקשות עליי. הייתי בטוחה שעוד ייקח הרבה זמן, הוא היה כל כך נחרץ שהכלא לא מפחיד אותו. הוא ישב וצחק על כולם, לי יש כוחות סבל. בסוף הוא נשבר וראה שבית הדין חזק".

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון אמר כי "מדובר במקרה קלאסי של אדם שיכל לסיים את ענייניו בצורה מכובדת וללא גרימת נזק לעצמו ולמשפחתו. הוא בחר בדרך אחרת שבה בסיכומו של עניין גם נתן גט, גם ישב בכלא וגם יעמוד למשפט על מעשיו.

המסר לבעלים המעגנים הוא ברור: אין לכם להיכן להימלט, אגף עגונות יגיע אליכם בכל מקום בעולם. הסדירו את ענייני הגט בצורה המכובדת והמהירה ביותר לבל תקלעו למצבים בלתי נעימים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully