וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון החרדי לבעיית המסתננים: "בית דין אינסטנט לגיור"

8.1.2014 / 14:00

העיתון החרדי "יתד נאמן" מציע בציניות פתרון לבעיית המסתננים: הבית היהודי ויש עתיד יגיירו אותם. "עיתונאי סרוג הציע זאת ברצינות, זה מוכיח את היחס שלהם לערכים המקודשים"

נציגי מבקשי המקלט במסיבת עיתונאים בדרום תל אביב, ינואר 2014. יותם רונן
נציגי מבקשי המקלט במסיבת עיתונאים בדרום תל אביב/יותם רונן

בעוד הממשלה מתקשה לפתור את בעיית המסתננים שמחאתם נגד מדיניותה כלפיהם, הולכת ומתעצמת, החרדים מציעים פתרון משלהם לבעיה. מאמר המערכת של "יתד נאמן", ביטאון ליטאי חרדי, מציע הבוקר (רביעי) פתרון "פשוט ויעיל" במסגרתו מפלגות "הבית היהודי" ו"יש עתיד" יקימו בית דין אינסטנט לגיור ובכך תיפתר הבעיה על פי חוק השבות.

הדברים במאמר נכתבו בציניות, אך ניתן ללמוד מהם על מערכת היחסים העכורה של המפלגות החרדיות עם שתי המפלגות, בנושאים הקשורים בדת ומדינה. "אם לשפוט לפי ניסיון העבר", נכתב במאמר, "לא נופתע אם יקומו ח"כמים להרע מ"הבית היהודי" שיחברו ל"יש עתיד" ויציעו להקים בתי דין אינסטנט לגיור, כדי לפתור את בעיית המסתננים על פי חוק השבות. אם המדינה משוועת לפתרון, אז "חייבים למצוא לה פתרון הלכתי".

יאיר לפיד ונפתלי בנט בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
לא נופתע אם יקומו ח"כמים להרע מ"הבית היהודי" שיחברו ל"יש עתיד" ויציעו להקים בתי דין אינסטנט לגיור/עומר מירון

גם במקרה זה, התנגחות נגד מפלגתם של השרים יאיר לפיד ונפתלי בנט, הוא דבר בלתי נמנע, "זה לא חורג ממגמת הרס היהדות שהם מוליכים כאן מאז הקמת הממשלה, ולא שונה מהפתרון שהופעל כאן ביחס להגירת נוכרים ממדינות אחרות. גם שם פתרו את בעיות המדינה על ידי פתרונות "הלכתיים" של גיורי אינסטנט ופסי יצור לגרים. ההבדל מאז הוא רק בצבע העור ואת ממשלת הזדון אי אפשר להאשים בגזענות. היא לא תפלה בין שחור ללבן ולא תקפח. המסתננים, הרי לא חרדים!".

המאמר עצמו קובע כי את המאבק נגד המסתננים מנהלים מאחורי הקלעים "ארגוני שמאל קיצוניים וקרנות חדשות כאלה ואחרות", וזאת משום שלהם יש מטרה: "להפוך את ישראל ממדינת העם היהודי, למדינת כל אזרחיה. זה המשך ישיר של החפירה תחת כל אושיות הקיום היהודי כאן ועקירת השפעת היהדות. ואם ממשלת הזדון עושה ככל שביכולתה כדי לעקור מכאן כל צביון יהודי, הדרישה הזו לא לגמרי חריגה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיתון יתד נאמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני רבינוביץ', עיתונאי וכתב ב"יתד נאמן" שכותב על המאבק נגד הגיור "ההמוני והמזוייף" הסביר כי "היוזמות האחרונות של יש עתיד והבית היהודי בנושאי דת ומדינה, גיור ונישואין, עוד עלולות להביא למימוש רעיון אווילי ומטורף של 'גיור' כל המסתננים. בעבר, כבר היה עיתונאי סרוג שהציע זאת באופן רציני, והדבר מוכיח על איך מתייחסים גורמים אלו לערכים המקודשים ביותר של העם היהודי".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully