וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים והטרדות על "הבוגד" מש"ס

9.1.2014 / 11:33

חפץ חשוד ליד הבית וצבע על המכונית, הם חלק ממסע האיומים על אבי דיין, חבר מועצת אלעד מטעם ש"ס שהצביע לטובת ראש העיר האשכנזי. ש"ס: "פרובוקציה, הפכו אותו מרודף לנרדף"

איומים על אבי דיין. בחדרי חרדים
ואתמול נשפך צבע על רכבו. רכבו של דיין/בחדרי חרדים

אבי דיין, שנבחר למועצת העיר אלעד מטעם מפלגת ש"ס, שבר את הבלוק החוסם של מפלגתו והצביע לטובת ראש העיר האשכנזי, בניגוד לעמדת מפלגתו המונעת הקמת קואליציה עירונית. מאז, מתנהל נגדו וכנגד משפחתו מסע איומים, הפגנות נערכות מול ביתו ואתמול נשפך צבע על רכבו. בתנועה הבהירו לו כי במידה ולא ישוב לתלם, הוא ייאלץ להתפטר ולהשיב את המנדט.

תוצאות הבחירות האחרונות בעיר גדעו את השלטון הספרדי שנמשך 15 שנים. בקרב בין שני המעומדים, צוריאל קריספל וישראל פרוש, ניצח האחרון בהפרש של מאות קולות ורשם גם נקודת ניצחון לאביו, ח"כ מאיר פרוש במאבק היוקרה מול יו"ר ש"ס אריה דרעי שעבורו, היה זה אחד המאבקים המקומיים החשובים ביותר.

ש"ס המקומית שהייתה רוב במועצה, התנתה את כניסתה לקואליציה במספר תפקידים. פרוש, שהמשיך להוכיח את כוחו מול הספרדים, סירב להיענות לדרישות ובתגובה יצרה ש"ס את הבלוק החוסם שמנע ממנו את הקמת הקואליציה כפי שהיה רוצה. בין הצדדים התנהלו האשמות הדדיות והיה כבר מי שהצהיר כי "הספרדים ממשיכים לשלוט בעיר".

איומים על אבי דיין. בחדרי חרדים
ואתמול נמצא חפץ חשוד סמוך לביתו כשעליו נכתב: "בוגד. שוחד יעוור עיני צדיקים"/בחדרי חרדים

ביום רביעי, בשבוע שעבר, הכל התהפך. בישיבת מועצה עלו לאישור הוועדות העירוניות בעיר ומינויים נוספים, ואבי דיין, מקום חמישי ברשימת ש"ס, תמך בהצעות. דיין טען כי האחראיות העירונית והמחויבות לתושבים מחייבת אותו יותר, מ"התעקשותה של המפלגה" אליה שייך. "נכנסתי לפוליטיקה כדי לשנות", הוא מספר השבוע, "ש"ס ביקשה ממני שאצטרף אליהם כדי ליצור את השינוי, הסכמתי".

"אחרי הבחירות", טוען דיין, "הבנתי שנוצר מצב עגום בו הנציגים שלנו ממשיכים לשבת על גדר בחוסר מעש ואף אחד מהם לא עושה די כדי להיטיב עם התושבים או לשנות את המצב בעיר. הצבעתי לטובת פרוש כי בניגוד לאחרים, לא נכנסתי לתפקיד כדי לשבת מחובק ידיים".

מאז, מתנהל נגדו וכנגד משפחתו מסע איומים והטרדות. בעיר הופצה תמונתו עם הכיתוב "בוגד", מתחת לביתו התקיימו הפגנות, השבוע נשפך צבע על רכבו ואתמול נמצא חפץ חשוד סמוך לביתו כשעליו נכתב: "בוגד. שוחד יעוור עיני צדיקים" וזאת לאחר שקריספל טען כי עבור העריקה הוצא לדיין סכומי כסף גדולים.

דיין טוען כי העומדים מאחורי המעשים הם אנשים "המזוהים עם ש"ס". לדבריו, גורמים אינטרסנטים עושים כל שניתן כדי שישוב לפעול לפי "מה שנוח להם" ובינו לבין קריספל שורר נתק ממושך. בתחילת השבוע, קיבל דיין מראש לשכתו של אריה דרעי חיים ביטון, מכתב בו נדרש לשוב לאלתר לתלם "ולפעול אך ורק על פי החלטות הסיעה וגוש האופוזיציה". במכתב הובהר לו כי אם לא יפעל במסגרת הסיעתית יהיה עליו "להתפטר מחברותך במועצה ולהשיב לש"ס את המנדט". דיין מצדו אינו מתכוון להיכנע, "האיומים גורמים לי להבין שאני צריך להתמיד בדרך הזו"

איומים על אבי דיין. בחדרי חרדים
תמונות שנתלו מול ביתו/בחדרי חרדים

השבוע הוגשה תלונה במשטרה, שרואה בחומרה את המעשים. החקירה הרגישה מנוהלת על ידי ראש אגף החקירות והמודיעין בתחנת משטרת ראש העין. במשטרה אומרים: "המטרה היא לבצע פעולות בכל המישורים כדי שנגיע לכל המעורבים."

בש"ס המקומית ביקשו להבהיר כי הם מסתייגים ממעשי אלימות ומגנים כל פעילות מסוג זה. "אנשים שלנו לא עומדים מאחורי אף מעשה נגד דיין", טוען בתגובה צוריאל קריספל, יו"ר ש"ס באלעד, "זהו תרגיל תקשורתי שנעשה כדי להפוך אותו מרודף לנרדף". על הצטרפותו של דיין לרשימה הוא אומר: "הוא ביקש מאיתנו להצטרף. ראינו כמטרה עליונה לחבק את כל הספרדים בעיר. אף אחד מהמצביעים שלנו לא הצביע לדיין, כולם הצביעו לש"ס."

"מיד אחרי הבחירות, דיין הוכיח לכולנו שהוא בא לשרת את עצמו ולא את הבוחרים. הוא חזר ואמר באוזני ובאוזני אחרים שהוצע לו כסף כדי לערוק לצד השני ומבחינתו שש"ס והתושבים יצעקו ובעוד חודש הכל יעבור". לדברי קריספל, "אם יש אדם שתקע את הרכבת הקואליציה אחרי שכבר הגענו לסיכום עם ראש העיר הוא אבי דיין. לא נעשה כאן מעשה אצילי של רובין הוד שמטרתו הייתה להציל את העיר".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully