וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מספסרים בקברים הסמוכים לקבר הרב עובדיה

12.1.2014 / 17:00

ניצול ציני של מאמיני הרב עובדיה יוסף. תעריף הקברים הסמוכים לקברו של הרב עובדיה קפץ פלאים, מתווך מספסר בקברים האלה בניגוד לחוק. יקי אדמקר, חושף את הפרטים

מערכת וואלה!

שתי חלקות קבורה בבית העלמין סנהדריה בירושלים מוצעות בימים אלו למכירה על ידי מתווך פרטי, בניגוד לחוק האוסר מכירת חלקות קבר על ידי גוף או אדם פרטי שאינו חברה קדישא. את המכירה מבצע המתווך שמנצל את עובדת מיקום החלקות בסמיכות לקברו של הרב עובדיה יוסף בכדי לתמחר אותן במחיר הגבוה בהרבה מהשוק לטענתו, לטובת משפחה ששניים ממנה עזבו את הארץ.

מודעה שהופצה בשכונות חרדיות בירושלים בישרה על מכירת החלקות, דבר הנראה כלגיטימי, אך בפועל מנוגד לחוק. לשון המודעה הופיעה בכתב יד צבעוני על מסמך של ?אלי הון?, סוכנות לתיווך בעיר. ?בלעדי?, נכתב עליה, ?למכירה בבית העלמין סנהדריה 2 אחוזות (חלקות) בקרקע הסמוך לרבנו עובדיה יוסף זצ?ל?.

עשרות מאמינים פוקדים את קבר הרב עובדיה. עומר מירון
עשרות מאמינים פוקדים את קבר הרב עובדיה/עומר מירון

בשיחה עם המתווך, הוא סיפר כי החלקות שייכות למשפחה ששניים מהאחים בה עזבו את הארץ ובשל כך הם מעוניינים במכירתן. בנוסף ציין כי לאותה משפחה יש חלקות נוספות בבית העלמין אך בשלב זה היא העמידה למכירה רק את שתיהן הנמצאות שתי שורות לפני מקום קבורתו של הרב עובדיה ובמרחק קטן ממנו.

?קיבלתי את החלקות למכירה כבר לפני שלושה חודשים והם רצו למכור את זה עבור 100 אלף שקל לכל אחת?, סיפר המתווך שסירב להזדהות בשמו. הוא הוסיף כי מיד אחרי פטירת הרב עובדיה יוסף המחיר זינק, ?זה קיבל משקל גבוה יותר ולכן הם העלו את המחיר ל- 125 אלף שקל לכל חלקה?. לדבריו, הוא מנהל משא ומתן עם מספר בני אדם המעוניינים בקבר אך בשלב הזה הוא מחכה לקונה רציני יותר, ?קיבלתי כבר עשרות פניות. צריך מישהו שיבוא עם כסף. לא הלוואות או חצי מחיר עכשיו וחצי מחר אחר כך. הם רוצים לחתוך הכל במכה אחת?. לדבריו, המחיר הגבוה שקיבל עד כה הוא מאדם שהביע רצון לקנות את 2 החלקות יחד עבור סכום של 160 אלף שקל?.

קבר הרב עובדיה יוסף, בית העלמין סנהדריה, ירושלים, 8.10.13. נועם מושקוביץ
קבר הרב עובדיה יוסף, בית העלמין סנהדריה, ירושלים, 8.10.13/נועם מושקוביץ

בניסיון להבין האם אין במכירת החלקות דבר הנוגד את החוק או סיכון אחר, מיהר המתווך להרגיע ואמר: ?אין שום בעיה. מה הבעיה? אם אתה רוכש את החלקה, אתה מקבל אותה על שמך עם אישור ממי שצריך?. גורם במשרד הדתות סיפר כי השיטה ידועה ומוכרת והעריך כי גם במקרה הזה סיפור ?האחים שעזבו את הארץ? הוא סיפור כיסוי?. לדבריו, ?הרבה מאד אנשים נוקטים בשיטה דומה כדי לסחור בחלקות קברים דבר שנוגד את החוק למעט מקרים חריגים?.

לאחר פניית כתב וואלה! יהדות, סירב המתווך להגיב לדברים והכחיש בהתחלה כי הוא מבצע את המכירה. כשהבין שבידנו הקלטה של דבריו, אמר כי אינו עושה כל דבר המנוגד לחוק והוסיף במהלך השיחה: ?שהחוק או חברה קדישא יבואו אליי?.

ממשרד הדתות נמסר בתגובה כי ?בית העלמין בסנהדריה הוא בית עלמין סגור בו נמצאות מספר חלקות בודדות. חברה קדישא היא הגוף היחיד הרשאי למכור חלקות קבר. זאת ועוד, מי שרכש קבר אינו יכול להעבירו למעט לבן משפחה ובמקרים חריגים. על כן, מי שרוכש חלקות קבר מכל גוף אחר שאינו רשמי שם כספו על קרן הצבי ואין המשרד או כל גוף ממשלתי אחר ערב לכספו?.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully