וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברנט: "בעלי האייפונים הם פושעי ישראל"

13.1.2014 / 11:28

הרב מרדכי ברנט, מראשי חסידות צאנז בנתניה תקף את האברכים שמחזיקים במכשירי האייפון. "פושעי ישראל, צריך להתרחק מהם כמו מאש, פסולים לעדות ועדיף שלא יתפללו איתנו"

חרדים עם טלפון נייד. AP
חרדים עם טלפון נייד/AP

"פושעי ישראל, צריך להתרחק מהם כמו מאש, פסולים לעדות ועדיף שלא יתפללו איתנו", אלו חלק מהדברים שאמר דיין ומורה צדק נחשב במגזר החרדי על בעלי האייפונים ומכשירי סלולרי מתקדמים, אותם כינה "מכשירי הטריפה".

הרב מרדכי ברנט, דיין, מורה צדק ומראשי הוועדה הרוחנית בחסידות צאנז בנתניה יצא במתקפה חריפה נגד אברכים ובחורים מהחסידות המחזיקים במכשירי סלולרי מתקדמים, בהם אייפון. "מהיכן מגיעה החוצפה ועזות הפנים למהדרים במצוות להסתובב בריש גלי עם האייפון?", תהה ברנט בדרשה שמסר בסוף השבוע ותוכנה הגיע לידי וואלה! יהדות, "אלמלי היינו בדור שיד בית דין תקיפה, היו בית דין מנדים ומחרימים את בעלי המכשירים הלא כשרים".

חרדים עם טלפון נייד. AP
חרדים עם טלפון נייד/AP

הרב ברנט קבע בדבריו כי אנשים המחזיקים אייפון עוברים על איסור דאורייתא, "הם אינם יכולים לתרץ ולומר שוגג אני. כי הרי כולם יודעים שאסרו אותם גדולי ישראל. כן, כן", הוסיף, "כל מי שבידו מכשיר כזה- חשוד. אין אפוטרופוס לעריות". בהמשך קובע הדיין החסידי כי על פי גדולי הפוסקים בעלי המכשירים פסולים לעדות, אסור להניח אותם אפילו לאפיית מצות, ולעניין יחוד, "דינם כפרוצים ממש".

בהמשך עבר ללשון חריפה יותר: "עלינו להחזיק אותם כפושעי ישראל. עליהם לדעת, שאנחנו מביטים בהם. בבוז ובשאט נפש. כשרואים בחור צעיר מדבר עם מי שאוחז מכשיר שכזה, חייבים להפרידו ולמצווה רבה ייחשב. המחזיקים במכשירים שכאלו, עדיף שלא יתפללו איתנו. מדובר באש בוערת".

חרדים עם טלפון נייד. AP
חרדים עם טלפון נייד/AP

לפני תקופה קצרה, צוטט הרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים החרדים כמי שאומר כי "כל מי שיש לו אייפון, אינטרנט פרוץ וכדומה פסול לעדות קידושין וגירושין. אם הנ"ל היה עד, אפילו בדיעבד, צריך לקדש אותו או לתת גט עוד פעם". ההשלכות לפסיקה ההלכתית רחבות שכן לפיו, נישואים של זוגות רבים לא תקפים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully