וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה של 100 רבנים: תג מחיר הינה פעילות האסורה על פי התורה

13.1.2014 / 21:00

על רקע האירועים האחרונים, למעלה מ-100 רבנים בציונות הדתית חתמו על עצומה נגד תופעת "תג מחיר". "פעילות האסורה על פי התורה והמוסר, מנוגדת לחוק וגורמת לחילול השם"

צילום: רויטרס, זאכריה, רבנים למען זכויות אדם, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

למעלה מ-100 רבנים, בניהם ראשי ישיבות, רבני ערים, רבני ישובים וקהילות בציונות הדתית חתמו על עצומה נגד תופעת "תג מחיר" - זאת על רקע האירועים האחרונים בתקופה האחרונה ובשבוע שעבר בכפר קאסם.

"ביהודה ושומרון מתגוררים אלפי יהודים, אזרחים נאמנים למדינת ישראל", כותבים הרבנים, "ציבור יקר זה, חשוף לפגיעות בנפש וברכוש, על ידי פורעים ערבים. מתוך שותפות במצוקה האמתית של תושבים יקרים אלה, אנו קוראים לבני הנוער ולצעירים, שלא להיסחף לנקיטה בצעדים ובמעשים שליליים". בהמשך כותבים הרבנים כי תופעת "תג מחיר הינה פעילות האסורה על פי התורה והמוסר, מנוגדת לחוק וגורמת לחילול השם". עוד הוסיפו: "יתירה מזאת, פעולת תג מחיר גורמות לנזק להתיישבות ביהודה ושומרון ומכתימה את כל ציבור המתיישבים".

על העצומה חתומים יותר מ-100 רבנים, בהם הרבנים, דוד סתיו, אליקים לבנון, אביחי רונצקי, אמנון בזק, רונן נויבירט, ישראל רוזן, שמואל דוד, מנחם מקובר, בן ציון אלגאזי, שלמה קמחי, יוסף שלוש ורבנים נוספים.

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
האירוע בכפר. מתנחלים משוחררים ומועברים לידי צה"ל/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

יש לציין כי עצומת הרבנים הופצה בימים האחרונים באמצעות דואר האלקטרוני והרבנים חתמו עליה ברשת. בימים האחרונים, העלו גורמים שונים טענות על כך שכל אחד יכול לחתום בשמו או בשם אחר ועל כך שאין דרך לברר את אמיתות החתימות. יוזמי העצומה אומרים בתגובה כי הדברים אינם נכונים וכי כל החותמים עומדים מאחורי חתימתם.

בסוף השבוע תקף הרב הראשי לישראל, דוד לאו את פעולות "תג מחיר". בכנס עורכי הדין באילת אמר הרב כי יש לפעול בצורה מקיפה וקשה יותר בתופעת פעולות תג המחיר. "אין זה מדרכנו, אין לפעול באלימות ולגרום להסלמה ביטחונית, לסכן חיי אדם וליצור בידיים נזק בל יתואר למדינת ישראל, בארץ ובעולם".

הרב הראשי לישראל דוד לאו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
תקף את פעולות "תג מחיר". הרב הראשי הרב דוד לאו/מור שאולי

ביום שלישי בשבוע שעבר, סמוך לשעה 14:00, נכנסו מתנחלים לכפר הפלסטיני קוסרא שבשומרון, על פי החשד כדי לבצע פעולת "תג מחיר". לדברי המתנחלים, הפלסטינים החלו לרדוף אחריהם והצליחו לתפוס 11 מהם. הם החזיקו אותם בתוך מבנה בכפר סמוך. בשלב זה, העבירו מתנחלים דיווח ובו נאמר שחבריהם נחטפו, אולם הפלסטינים יצרו קשר עם המנהל האזרחי והבהירו שאין בכוונתם לפגוע במתנחלים ושיסכימו לשחררם רק למשטרה ולא לצה"ל. בינתיים, החלו להתקהל סביב המבנה בו הוחזקו המתנחלים, עשרות פלסטינים. ואולם, לאחר דין ודברים - בסיוע פעילים מארגון "רבנים למען זכויות אדם" ובתיווך מנגנוני הקישור הפלסטיניים - המתנחלים שוחררו לידי צה"ל.

מספר ימים לאחר מכן, נכרתו 30 עצי פרי ונוי במשתלה סמוכה לכפר קאסם. עובדי המשתלה שהגיעו למקום, מצאו בו שלט עליו נכתב: "ד"ש אש קודש". על פי החשד, מדובר בפעולת "תג מחיר" כנקמה נוספת על התקרית בכפרים ג'אלוד וקוסרא. משטרת ראש העין פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully