וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף, קשרים וחקירות: הרב שמקורב לכולם

16.1.2014 / 3:57

בית פאר שנרכש עבורו על ידי מאמיניו, חצר ששוויה נאמד בעשרות מיליוני דולר וקשרים הדוקים למדי עם צמרת המשטרה בישראל. הרב יאשיהו פינטו - גיבור הפרשה שמסעירה את המדינה

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הוא רק בן 41, אך כבר הספיק להקים חצר מאמינים ששוויה נאמד בעשרות מיליוני דולרים ולסחוף אחריו עדת מעריצים הכוללת עברייני צמרת, טייקונים בעבר ובהווה וכן בכירים במשטרת ישראל - אשר הקשרים ההדוקים למדי שניהל עמם סיבכו אותו בפרשה המסעירה בימים אלה את המדינה. הרב יאשיהו יוסף פינטו, נצר לשושלת רבנים מכובדת מצד אביו וכן מצד אמו, עומד במרכז "הפרשה החמורה" – במסגרתה נחקר חשד לפיו מפקד יחידת להב 433 של המשטרה, ניצב מנשה ארביב, קיבל ממנו טובות הנאה.

"הפרשה החמורה" - סיקור נרחב בוואלה! חדשות:
הרב פינטו לחסידיו: "תקופה עכורה נכפתה עלינו"
דריכות במשטרה לקראת חשיפת פרטי "הפרשה החמורה"
פרטי "הפרשה החמורה" במשטרה יותרו לפרסום מחר בבוקר

איש העסקים לב לבייב, הרב יאשיהו פינטו וראש יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. ינואר 2014. ספק 500
דמות מפתח. הרב יאשיהו פינטו/ספק 500

למרות גילו הצעיר, הרב פינטו השכיל לטפח מערכת קשרים ענפה עם אנשי עסקים בכירים בישראל – בהם נוחי דנקנר שאיבד באחרונה את השליטה על קונצרן אי.די.בי, אילן בן דב, יצחק תשובה ואף איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, שהשתלט על אי.די.בי יחד עם איש העסקים מוטי בן משה. גם צמרת המשטרה ומיטב הפוליטיקאים המקומיים מקורבים אל הרב, שהפך בשנים האחרונות לדמות מפתח בעלת השפעה רבה בישראל. רשת "שובה ישראל" שייסד בארץ ובארצות הברית, הכוללת ישיבות ובתי תמחוי הפועלים בישראל, בניו יורק, במיאמי ובלוס אנג'לס, רק העצימה את כוחו.

סביב חצרו של הרב מתקבצת שורה ארוכה של קצינים בכירים במשטרת ישראל בהווה ובעבר. "הם רואים בחצרו של הרב צומת דרכים", הסביר אחד מחסידיו, "שממנה אפשר רק לצמוח הלאה". לפני ארבע שנים נבחר הרב פינטו על ידי מגזין "פורבס ישראל" לאחד הצעירים המשפיעים בישראל. על פי דירוג אחר במגזין, שוויו של הרב נאמד בכ-75 מיליון דולר והוא מדורג במקום השביעי ברשימת הרבנים העשירים בישראל. ישנן הערכות לפיהן הונו לא מסתכם רק בכך.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ביתו של הרב יאשיהו פינטו , אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
וילת פאר במימון מקורבים. ביתו של הרב פינטו באשדוד/דייב בוימוביץ'

הוא נולד באשדוד, בן לשתי משפחות מיוחסות ומוכרות בקרב יהודי מרוקו. כיום הוא מתגורר בווילת פאר ברובע י"א בעיר, המשקיפה על הים. חסידיו מעידים כי ביתו, שבו לא פחות משמונה חדרי שינה גדולים ומרווחים, נאמד ב-10 מיליון שקלים. אנשי עסקים המקורבים לרב רכשו עבורו את הבית, שנחשב לאחר הבתים היקרים בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך נדמה כי דווקא בשיא הצלחתו, שמו עלה בהקשרים שליליים ואף פליליים. בשנת 2012 אלמונים השליכו חזיז לעבר ביתו של פינטו. מיד עם פתיחת החקירה התמקדה המשטרה במעורבותו של הרב בפרשת סחיטה הנחקרת על ידי ה-FBI בארצות הברית. על פי החשד, כמה גורמים, בהם עובד לשעבר במוסדותיו של הרב, סחטו ממנו כספים ואיימו לחשוף את תיקו הרפואי של אחד מבני משפחתו. סכסוך שהתגלע בין הרב ורעייתו לבין אביה, לא תרם לשמו ואף הכתימו.

באופן נדיר התבטא אז הרב פינטו ואמר כי קהילתו עוברת "שנתיים לא קלות, ימים קשים, ימים מרים". הוא הוסיף וסיפר על שעוברת משפחתו: "אנחנו באופן אישי, המשפחה שלנו עוברת ימים חמורים, ימים כואבים. אנחנו מקבלים את הכול באהבה, אנחנו מקבלים את הדין - כל מה שעושה הקדוש ברוך הוא זה הדבר הטוב והנכון ביותר שככה בדיוק צריך לעשות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב פינטו עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין והעבריין שלום דומרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב פינטו נחשב לרב מקובל, אולם מקורביו מנסים בכל דרך להרחיק את שמו מהתואר. לטענתם, על אף העובדה שאלפי חסידים ממתינים למוצא פיו, הרב הוא "איש צנוע" שלא הולך בדרכי המקובלים – "אינו מחלק קמעות ואינו טוען לכוחות על טבעיים".

אביו, הרב חיים פינטו, הוא רבה הספרדי של העיר אשדוד ונצר לשושלת רבני משפחת פינטו. אמו זהרי היא בתו של הרב מאיר אבוחצירא - בנו של הבאבא סאלי. הרב פינטו הוא בוגר ישיבות "מעלות התורה" ו"ירוחם", המזוהות עם הזרם הליטאי-קיצוני בהנהגתו של הרב שמואל אוירבך. לאחר שנישא בגיל 20 לרבקה דבורה בן חמו – בת הרב הראשי של ארגנטינה, החל ללמוד בכולל "גרודנא" באשדוד. לו ולאשתו שלושה ילדים. את רוב זמנו מעביר הרב בין עיר הולדתו לניו יורק, שם הוא שוהה בימים אלה. מדי שנה נוסע הרב פינטו לבולגריה, כדי לפקוד את קברו של רבי פאפו – המכונה "הפלא יועץ". עשרות אנשי עסקים, עיתונאים ומקורבים נהגו בשנים האחרונות ללוות את הרב במסעו, אך השנה, בשל מיעוט המשתתפים במסע, נדמה כי הפרשיות שבהן נקשר שמו העיבו על רצון חסידיו לנהור אחר הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully