וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שדנינו כינה "לא אמין": החשוד המרכזי בפרשה

16.1.2014 / 7:22

ניצב מנשה ארביב החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב פינטו, נחשב "מטאור" שהתקדם בסולם הדרגות מעבר למצופה. לאחר פרסום החשד ביקש מהמפכ"ל לצאת לחופשה: "מדובר בעלילת שווא"

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'
ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
נאבק על שמו הטוב. ניצב מנשה ארביב/דרור עינב

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידת להב 433 של המשטרה החשוד כי קיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, הוא אחד הקצינים המוערכים במשטרה. איש השטח הכריזמטי שהחל את הקריירה המשטרתית שלו כקצין בימ"מ, טיפס במהירות בסולם הדרגות, עד שהגיע לצמרת הפיקוד כראש להב 433. מתוקף תפקידו אחראי ניצב ארביב על החקירות הרגישות ביותר של המשטרה בשנים האחרונות, בהן חקירת ארגוני הפשיעה הגדולים בארץ, חקירת פיצוץ מכונית הפרקליט בתל אביב, חקירת חיסולים בין חברי ארגוני פשיעה ועוד.

הפרשה החמורה נחשפת: שוחד, חקירות וטובות הנאה. ספק 500
ארביב עם הרב יאשיהו פינטו/ספק 500

הלילה, בעקבות חקירת הפרשה שטלטלה את משטרת ישראל, הודיע ניצב ארביב כי הוא יוצא לחופשה. "מדובר בעלילת שווא ופגיעה בשמי הטוב. אני מאמין כי הבדיקה תבוצע במהירות וביעילות וכי בסופה כאשר יגיעו לחקר האמת ינוקה שמי באופן מוחלט", אמר ארביב בצאתו מפגישה שקיים עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו.

מסלול הקידום "המטאורי" של ניצב ארביב כלל שירות כמפקד מרחב יפתח במחוז תל אביב. בשנת 2011 שימש ארביב כממלא מקום מפקד מחוז תל אביב, ובהמשך, הועלה לדרגת ניצב ומונה לנספח משטרת ישראל בארצות הברית. על פי הערכות, בתקופה הזו נרקם הקשר ההדוק עם הרב פינטו, אשר ידוע בקשריו עם אנשי עסקים, עבריינים, פוליטיקאים ואנשי משטרה. היחסים בין השניים כללו, על פי החשד, גם מתן טובות הנאה מצד פינטו.

דמויות המפתח בפרשה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה מונה ארביב לתפקיד היוקרתי – ראש להב 433. קודמו, ניצב מני יצחק שקודם לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין, מונה הלילה למחליפו הזמני של ארביב על ידי המפכ"ל דנינו. לפני מינויו של ארביב פנה מבקר המדינה ללשכת השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ודרש לבחון את המינוי, כיוון שרנ"צ דנינו התבטא בעבר בצורה נחרצת נגד ארביב, כאשר כינה אותו קצין "לא אמין שמעביר דיווחים לא אמינים למפקדיו". בראיון לגלי צה"ל הסביר דנינו כי החליט להעניק לארביב את דרגת הניצב כדי שישמש נספח המשטרה בארצות הברית, ועל כן, לא תהיה לו יכולת השפעה ממשית בארגון. גורמים במשטרה ציינו כי על אף שקודם לתפקיד הרגיש ביותר במשטרה, הם לא צפו כי יקודם לדרגים גבוהים יותר וכי קידומו ייעצר רק בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully