וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה: רב ראשי אחד בישראל

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של השרים לבני, בנט וסגן השר הרב בן דהן שנועד להביא לכך שיהיה רב ראשי אחד בישראל. בנט: "רב אחד לעם אחד"

הרבנים הראשיים הושבעו: "נפעל לטובת כלל ישראל". עומר מירון
הרבנים הראשיים הושבעו: "נפעל לטובת כלל ישראל"/עומר מירון

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של השרים ציפי לבני, נפתלי בנט וסגן השר אלי בן דהן שנועד להביא למצב בו יהיה רב ראשי אחד בישראל - ללא תלות בעדת המוצא שלו (אשכנזי או ספרדי) בנוסף, הרב הראשי יעמוד בראש מועצת הרבנות הראשית". במידה והחוק יאושר, הוא ייכנס לתוקף בעוד עשור כאשר יתקיימו בחירות חדשות לרבנות הראשית.

החוק החדש יפריד בין מוסד הרבנות לבין מערכת בתי הדין שהיא גוף שיפוטי עצמאי. על פי ההצעה נשיא בית הדין הרבני הגדול והמשנה לנשיא יתמנו מקרב דייני בית הדין הרבני ‏הגדול, בדומה לתפקיד ‏נשיא בית המשפט העליון והמשנה לו. זאת, משום שהמצב הקיים שבו הנשיא ממלא ‏תפקיד ציבורי רחב יריעה, אינו עולה ‏בקנה אחד עם התפיסה של ייחוד הכהונה של נושא משרה ‏שיפוטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיום הרב הראשי מתמנה לנשיא בית הדין הרבני הגדול אף אם כלל אין לו כושר לכהן כדיין. ראש אבות בית דין יתמנה רק מקרב אבות בית הדין ולא מכוח היותו דיין שנבחר לרב עיר, וזאת בדומה לנשיא בית משפט.

השר בנט הגיב היום לאישור החוק ואמר: "רב אחד לעם אחד. כפי שהתחייבתי לציבור לפני כשנה וחצי, ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את ההצעה לרב ראשי אחד למדינת ישראל. כמו בצבא, כמו בבית הכנסת, כמו בחיים. אני משוכנע שההחלטה תתרום לחיזוק האמון הציבורי ברבנות הראשית לישראל מול אלו המנסים להחלישה, ומול אלו המנסים להחליש את זהותה היהודית של המדינה היהודית היחידה בעולם. המהלך מבוצע כעת לאחר התייעצות עם רבנים מרכזיים. תודה מיוחדת לשרה לבני עמה עבדתי בשיתוף פעולה מלא בעניין".

השרה לבני הוסיפה על דבריו ואמרה: "אין לנו שתי מדינות ישראל. יש ישראל יהודית ודמוקרטית אחת לכולנו - אשכנזים, ספרדים, אתיופים ודוברי רוסית, צעירים וותיקים ועוד - כולנו עם אחד. לכן ההחלטה של ועדת השרים לחקיקה תשים קץ לכפילות המיושנת והמפלגת ברבנות הראשית, כך שבבחירות הבאות ימונה רב אחד ויחיד לעמוד בראשות הרבנות. רב ראשי אחד הוא עוד צעד בדרך לרבנות מכילה ומאחדת, שנותנת שירות מקרב ולא מרחיק, ראוי ויעיל לכל היהודים בישראל."

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully