וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לכיפות הסרוגות: מועצת גדולי התורה

23.1.2014 / 13:22

הרעיון להקמת מועצת הרבנים רקם עור וגידים בחודשים האחרונים, מאז הבחירות למועצת הרבנות הראשית, אז חשו בציונות הדתית כי כוחם ברבנות הראשית אינו גדל מספיק

הרב דוד סתיו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
הרב דוד סתיו/נועם מושקוביץ

יו"ר ארגון צהר, הרב דוד סתיו, מתייחס הבוקר (חמישי) לראשונה למועצת גדולי התורה, ראשונה מסוגה, בציבור הדתי, המכונה "מועצת רבני צהר", שהוקמה לאחרונה. במכתב ששיגר לרבני הארגון כתב: "כינוסה של המועצה נועד להתוות את קווי המתאר על פיו הנהלת הארגון תוכל להביע דעות בתחומים ובסוגיות ציבוריות שונות הנוגעות לאופיה היהודי של המדינה באופן שישקף רוחב יריעה רחבה ככל האפשר".

הרעיון להקמת מועצת הרבנים רקם עור וגידים בחודשים האחרונים, מאז הבחירות למועצת הרבנות הראשית, אז חשו בציונות הדתית כי כוחם ברבנות הראשית אינו גדל מספיק.

במועצת הרבנים החדשה חברים למעלה מ-30 רבנים, רובם חברי הארגון, שהתכנסו השבוע לראשונה בירושלים. בכינוס שנשמר תחת מעטה חשאיות עלו לדיון סוגיות שונות, בין היתר, גם הסכמי קדם נישואין. ככל הנראה בימים הקרובים יתפרסמו ההחלטות שיתוו את דרכו של הארגון בנושאים אלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במהלך שמונה עשרה שנות קיומה של צוהר נהגנו לכנס קבוצת רבנים בוגרת לדיון בנושאים שונים", הסביר הרב סתיו, "בפורומים אלה השתתפו כמה עשרות רבנים ובדרך כלל הדיונים היו מפרים אבל לא מעשיים". הרב סתיו מסביר כי הצורך בהקמת מועצת רבנים שתוביל גם דיונים שבסופם יתקבלו החלטות מעשיות, התעורר לאחר שבשנים האחרונות הגיעו אליו בקשות "מחוגים שונים ומשפיעים להביע דעותינו בסוגיות ציבוריות שונות הנוגעות לאופיה היהודי של המדינה. החידוש באופן תפקודה של המועצה הוא בכך שמוגשים לפתחה נושאים מעשיים לדיון ולהחלטה. ההחלטות מתקבלות בהצבעה מתוך חתירה להגיע להסכמה מרבית בין הנוכחים".

לאחרונה, מספר החתונות העוברות דרך רבני הארגון, הדרכות כלה ובירורי היהדות "נמצא בעליה מתמדת ומשמעותית". הרב סתיו חושף כי בארגון ישיקו בימים הקרובים מיזם נוסף שיעודד משפחות חילוניות ומסורתיות לחגוג את בר המצווה בבתי הכנסת הקרובים לאזור מגוריהם. הרקע ליוזמה הוא "התחושה הקיימת בקרב קבוצות שונות כי לא תמיד אנו יודעים כיצד לקבל את פני המשפחות הללו, מה עלינו לעשות כדי שהם יחושו בנוח במחיצתנו ומה מוטל על הנערים ובני משפחותיהם לעשות מבחינתם כדי שהמפגש יהיה משמעותי ומהנה", כלשונו.

לשם כך, בצהר יקימו בשבועות הקרובים מאגר של קהילות המחוברות באופן כזה או אחר לרבני הארגון המכהנים כרבני בתי כנסת, קהילות, שכונות ומושבים כדי שיהיה אפשר להרחיב את מספר הנערים החוגגים בר מצווה ואף "להפוך את החיבור בין המשפחה לקהילה לדבר משמעותי וקבוע".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully