וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממי באמת מורכבת הציונות הדתית?

23.1.2014 / 16:00

לאיזה זרם אתם שייכים? סקר ראשון מסוגו שיתפרסם בקרוב, ישפוך אור על הרכבם של הזרמים השונים בציונות הדתית ויברר את השקפת עולמם לגבי נושאי הליבה בשיח הציבורי

אילוסטרציה. ShutterStock
לאיזה זרם הוא שייך?/ShutterStock

כמה מגדירים עצמם חרדים לאומים וכמה חושבים שהם אורתודוקסים מודרניים? כמה תומכים בקידום מעמד האישה וכמה מגיבים בשמרנות לנושא? האם קיים מגזר של "כיפות שקופות" המזוהה עם הציונות הדתית? על כך ינסה לענות סקר מקיף, ראשון מסוגו שיתפרסם בקרוב. תשובות הסקר ישפכו אור על הרכבם של הזרמים השונים בציונות הדתית ויבררו את השקפת עולמם לגבי נושאי הליבה בשיח הציבורי.

מדובר ביוזמה של "בית הלל", ארגון רבנים שיוצא היום לראשונה לסקר המדובר שיבחן את המגמות השונות בציונות הדתית והיקפן. מדובר במחקר וסדרת שאלות עליהן ישיבו אלפי גולשים מהארץ ומהעולם - בעברית ובאנגלית, במטרה לבחון, בסופו של תהליך, את עמדות הציונות הדתית ביחס לנושאים השונים העומדים על סדר היום הציבורי. בארגון מציינים כי מחקר שכזה טרם נעשה בהיקפים כאלה, כך שתוצאותיו צפויות לשפוך אור ראשון על הרכב הסוציולוגי והאידאולוגי של הציונות הדתית.

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
שייכים לאותו הזרם?/נועם מושקוביץ

תוצאות המחקר יציגו את ההתפלגות בין המגמות השונות בציונות הדתית, ביחס למעמד האישה בחברה הדתית, תמיכה או שלילה בגישות השונות הקוראות לגיוס בנות דתיות לצה“ל, היחס לרבנים בחברה, הפרדת דת ממדינה ונושאים נוספים העומדים על סדר היום. עוד אמרו ב"בית הלל" כי הסקר הינו חלק מיישום חזון הארגון להוות הנהגה תורנית קשובה, המבקשת לשמוע מהציבור את עמדותיו ורצונותיו והוא מהווה צעד היסטורי, בו לראשונה גוף רבני פונה לציבור על מנת לשמוע אודות הסוגיות המעסיקות אותו, זאת כדי לעסוק ולנסות לתת מענה לנושאים אשר באמת מטרידים את הציבור.

הסקר יתנהל באמצעות שיטה ייחודית אשר מופעלת לראשונה בישראל ע"י חברת Strativity Group, Inc - חברה מקצועית בארה"ב שעל לקוחותיה בין היתר נמנים גופים גדולים בדוגמת העיתון ניו יורק טיימס, חברת מרצד'ס והרשת הקמעוניות ”וולמרט“. המטרה היא שהתוצאות יתנו תמונה אובייקטיבית על הלכי הרוחות בחברת הדתית והמסורתית. בארגון קוראים לציבור הרחב להשתתף בסקר, שיקודם באמצעות אתר האינטרנט ועמוד הפייסבוק של ”בית הלל“ - בעברית ובאנגלית.

מעוניינים להשתתף בסקר? כנסו וענו על השאלות

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully