וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: דיוקן של הרב עובדיה ב-26 אלף שקל

28.1.2014 / 8:00

הילה בן יצחק, אמנית חרדית, הכינה 20 סקיצות עד שהגיעה לתוצאה הראויה - דיוקן של הרב עובדיה. כעת הציור נמכר ב-26 אלף שקל. ?אני חולמת שהציורים ייתלו על קירות בית המקדש"

ציור של הרב עובדיה יוסף. הילה בן יצחק, מערכת וואלה! NEWS
ציור של הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה! NEWS, הילה בן יצחק

עם פטירת הרב עובדיה יוסף, התיישבה הילה בן יצחק, אמנית ויוצרת חרדית בחדר העבודה בביתה שברחובות בניסיון לצייר דיוקן של הרב. היא לא תיארה לעצמה שלאחר שנים רבות של מיומנות, היא תצטרך להכין כמעט 20 סקיצות עד שתגיע לתוצאה הראויה. כעת, היא מוכרת את הציור ב-26,000 שקל.

הילה בן יצחק. באדיבות המצולמים
הילה בן יצחק/באדיבות המצולמים

בן יצחק נולדה וחיה ברחובות. היא גדלה במשפחת דבש, בבית יהודי דתי, בכורה מבין שבעה אחים. אל תחום האומנות נמשכה מהיותה ילדה. במקצועה היא הנדסאית תקשורת אינטראקטיבית ומעצבת גרפית ועסקה בתחום עד שנת 2008 בחברות שונות. "כמו כל הדברים הטובים, גם הציור המקצועי שלי קרה באופן שרק בורא עולם יכול לסובב", היא מספרת לוואלה! יהדות, "אחותי התאומה חיפשה תקופה ארוכה אחר ציורי יודאיקה מעוררי השראה ורוגע. אך כל חיפושיה היו לשווא. לבסוף, ביקשה ממני לצייר לה, הציורים זכו לתגובות נלהבות ומיד הרגשתי שמצאתי את הייעוד שלי בחיים".

מרגע זה ואילך היא התמקדה בפיתוח כישרון הציור ופנתה ללמוד את המקצוע אצל הצייר ג'ורג' רוט. הילה התרשמה מאד מהסגנון הריאליסטי הניכר בציוריו ובציורי תלמידיו. "למדתי אצלו טכניקות עבודה חדשות ובעיקר את המחשת החיים והכנסת הרגשות לציור". תוך כדי הלימודים היא יצרה לעצמה סגנון ייחודי, קו של ציורים המביעים אהבה, יופי, שלווה ורוגע. "את ההשראה היא מקבלת מתפילות, סיפורים וטקסטים יהודיים וממוזיקה יהודית. "כל מי שיתבונן בציורים יחוש מיד באנרגיות המיוחדות שהם משרים על נפשו".

ציור של הבאבא סאלי. הילה בן יצחק, מערכת וואלה! NEWS
ציור של הבאבא סאלי/מערכת וואלה! NEWS, הילה בן יצחק

כך גם היה כשהחליטה לצייר את הרב עובדיה יוסף. היה זה עוד בחייו כשביקשו ממנה אנשים לצייר דיוקן שלו, "היה לי מאד קשה", היא משחזרת, "רק כשהוא נפטר, התיישבתי לצייר אותו מתוך תחושה של געגוע והנצחה". בן יצחק שרטטה סקיצה אחר סקיצה שאף אחת מהן לא עמדה ברף שהציבה לעצמה, "שמעתי שיעור של הרב, התעמקתי בתמונות שלו והתחלתי לצייר שוב".

על אף שהעבודה לצייר את הרב נמשכה בפועל כמה שעות בודדות, את ההשארה עליו קיבלה מיד עם פטירתו של הרב ועד ימים אלו. זו גם הסיבה שהחליטה להעמיד אותו למכירה ב-26,000 שקל, מחיר שנחשב יחסית ליקר עבור יצירת אומנות כזו. בן יצחק מאמינה שהציור הזה ייתן לה פתח להצלחה, "חששתי עד היום להעמיד את הציורים שלי למכירה. הם היו עבורי מאד יקרים, גם מבחינה ערכית וגם כספית". בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם ציוריה של הילה בחו"ל וכל שנותר לה זה לחלום ובגדול, ?שהציורים ייתלו על קירות בית המקדש".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully