וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים דתיות הפגינו נגד הרב דרוקמן: "אל תתמוך באלימות מינית"

27.1.2014 / 16:00

קבוצת נשים דתיות חדרה הלילה לישיבת "אור עציון" והפגינה נגד העסקתו של הרב אלון כמגיד שיעורים בישיבה שבראשה עומד הרב דרוקמן. "מחאה נגד בית מדרש שמכיל בו אלימות מינית"

נשים מפגינות נגד הרב דרוקמן. אריאלה מטר, מערכת וואלה! NEWS
נשים מפגינות נגד הרב דרוקמן/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה מטר

קבוצת נשים דתיות חדרה הלילה (שני) לישיבת "אור עציון", חילקה פליירים וציירה עם גירים כתובות על כביש הכניסה ליישוב במחאה על העסקתו של הרב מוטי אלון כמגיד שיעורים בישיבה שבראשה עומד הרב חיים דרוקמן. "זו מחאה נגד בית מדרש שמכיל בו אלימות מינית שמושתקת".

הנשים הגיעו סמוך לשעת חצות לישיבה ודרשו "להסיר את תמיכתה מעבריין מין מורשע". הם ציירו כתובת על כביש הכניסה לאור עציון ובה קראו לרב דרוקמן, "אל תתמוך באלימות מינית". בנוסף הם חילקו פליירים בתוך הישיבה ובהם קראו, "להצטרף ללוחמים במאבק נגד האלימות המינית". הן ציינו בפליירים כי המחאה נועדה גם למנוע מקרים דומים בעתיד, "מי ימנע ממוטי אלון הבא לבצע את זממו כשהרב דרוקמן עומד לצידו?!".

נשים מפגינות נגד הרב דרוקמן. אריאלה מטר, מערכת וואלה! NEWS
נשים מפגינות נגד הרב דרוקמן/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה מטר

בזמן שהנשים ציירו את הכתובות בכניסה ליישוב, הבחין אחד מבחורי הישיבה במעשה והזמין משטרה. השוטרים גבו מהנשים את פרטיהם והן שוחררו במקום. אמונה קליין, אחת ממשתתפות המחאה אמרה לוואלה! יהדות כי מטרתה הייתה להוכיח שהשתקה של מקרים של תקיפה או אלימות מינית אינה מוכרחת, "אפשר לדבר על האלימות הזו ולתמוך בנפגעים".

היא הוסיפה כי הופתעה מכך שהרבה אנשים טענו נגדן כי הן מציגות את כל הישיבה כתומכת בהשתקת מקרים של תקיפה מינית ודחתה את הטענה, "אם הם יושבים בבית מדרש שבו הרב אלון מעביר שיעורים, בין אם הם נכנסים אליו או לא, הם שותפים להשתקה וכדי לתקוף אותה, הם חייבים להרים קול".

בעבר, פרסמו תלמידים בישיבה של הרב דרוקמן מכתב ובו התלוננו על הכללה הנעשית כלפיהם בתקשורת, "אנחנו, תלמידים מישיבת אור עציון. שתקנו עד עכשיו, אך בזמן האחרון אנחנו עדים לתופעה מכוערת - ועל כך לא נשתוק. מדוע אתם מערבים את תלמידי הישיבה, האם תלמידי הישיבה הם אלה שהחליטו על קיום השיעור של הרב אלון?".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully