וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסירוב לשחרר את פולארד הוא אנטישמי"

28.1.2014 / 15:30

"הסירוב המתמשך לשחרר את פולארד נגוע בסימני אנטישמיות ונובע כנקמה בקהילה היהודית בארה"ב", כך טוען אברהם פוקסמן, מנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013/טלי מאייר

הסירוב המתמשך לשחרר את המרגל היהודי - אמריקני ג'ונתן פולארד נגוע בסימני אנטישמיות ונובע כנקמה בקהילה היהודית בארה"ב, כך טוען אברהם פוקסמן, מנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה בראיון למגזין Tablet.

בראיון תוקף פוקסמן בחריפות את הממשל האמריקני, בכל הקשור בכליאתו הממושכת של ג'ונתן פולארד ומכנה אותו "מסע נקמה אבסורדי ומתמשך". פוקסמן טוען עוד, כי המניע האמריקני נגוע בסימני אנטישמיות והוא מתבסס על הדעה, כי יהודי ארה"ב נאמנים יותר למדינת ישראל. בעצם כליאתו הממושכת משדר הממשל האמריקני ליהודי ארה"ב: "אל תעזו לעשות מה שהוא עשה".

הוא ציין כי אחרי שנים רבות שסבר אחרת, הגיע למסקנה שכליאתו המתמשכת של פולארד אכן מרמזת שמדובר בהפליה, "כאשר פרשת ג'ונתן פולארד צפה ועלתה לפני 28 שנים, יש שטענו כי משפטו של פולארד ומאסר העולם שהוטל עליו היו נגועים באנטישמיות. אנו התייחסנו להאשמה במלוא הרצינות, ערכנו חקירה משלנו והגענו למסקנה שההאשמה נטולת בסיס. אני מעלה את הדברים מכיוון שהשנים חולפות ופולארד נותר בכלא, על אף שהעולם השתנה סביבנו שוב ושוב ויותר ויותר אישים אמריקאים בולטים, לרבות בקהיליית המודיעין, אומרים "מספיק כבר".

ראש הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן. AP Photo/Christophe Ena, AP
אברהם פוקסמן/AP, AP Photo/Christophe Ena

בשנים האחרונות הוגשו שוב ושוב עתירות לשחרורו של פולארד, אך עתירות אלו נדחו או לא נענו. "אין ספק שבחלוף כל השנים הללו אין בידי פולארד מידע שעשוי להזיק לאינטרסים אמריקניים", המשיך פוקסמן, "עצם העובדה שפולארד שיתף מידע עם בעלת ברית, מדינת ישראל, לא היווה סיבה שלא להעניש אותו. אלא שלאחר כליאה כה ממושכת, העובדה שמדובר היה בבעלת ברית כה קרובה, הייתה צריכה להשפיע באופן חיובי על עניין השחרור המוקדם. אין בכוונתי להשוות בין מעשהו של פולארד, שהיווה בגידה בארצו ובין הגילויים האחרונים לפיהם הממשל האמריקאי מרגל אחר מנהיגים ישראלים בכירים, אך אין להתעלם מכך שהדברים מוסיפים ממד נוסף לאבסורד שבמסע הנקמה המתמשך נגד האיש האחד הזה.

"אני בוחר להשתמש במושג זה מכיוון שכך נראים כעת הדברים. אילו היה זה מסע נקמה נגד אדם אחד בלבד, הדבר היה גרוע מספיק, אך כרגע נראה שהעניין הפך למסע נקמה בקהילה היהודית בארה"ב. למעשה, כליאתו הממושכת של האיש, זמן רב אחרי שצריך היה לשחררו מטעמים הומניטריים, אינה אלא ניסיון הפחדה המופנה כלפי יהודים אמריקאים. יתרה מכך, זוהי הפחדה שיכולה להישען אך ורק על הדעה האנטישמית הקדומה, שקיבלה משנה תוקף בסקרים שערכנו במהלך השנים – שיהודי ארה"ב נאמנים יותר למדינת ישראל מאשר לארה"ב, ארצם שלהם.

במילים אחרות, הרעיון המניע שעומד מאחורי מאסרו הממושך של פולארד הוא הנחה שמדובר רק בקצה הקרחון בקהילה היהודית. פולארד נותר בכלא כמסר ליהודי ארה"ב – אל תעלו בדעתכם לעשות את מה שהוא עשה".

  • עוד באותו נושא:
  • פולארד
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully