וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלון החליט לא לערער: "מעדיפים לסיים את הפרשה"

2.2.2014 / 15:07

הרב אלון החליט שלא לערער על העונש שגזר עליו בית המשפט בגין הרשעתו בביצוע מעשים מגונים בקטין. הרב הודיע שלאחר התייעצות עם רבנים ומשפחה העדיף "לשים את הפרשה מאחוריו"

צילום: עומר מירון, אלי מנדלבאום, שי מכלוף; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'
הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013. גיליס,
הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013/גיליס

הרב מוטי אלון, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, החליט שלא לערער על העונש שגזר עליו בית המשפט בחודש דצמבר אשתקד בגין הרשעתו בביצוע מעשים מגונים בקטין. עורך דינו של אלון היה מוכן להגיש את הערעור, אולם, הלילה הודיע לו הרב, לאחר התייעצות עם רבנים ובני משפחה, שהוא מעדיף "לשים את הפרשה מאחוריו".

מקורבי הרב אלון העדיפו לאורך התקופה האחרונה לשמור בסודיות על ההחלטה האם בכוונתו לערער על גזר הדין. על אף שאלות רבות שהופנו אליהם בנושא, הם סירבו להגיב. עורך דינו של הרב, אשר אוחיון סבר כי יש לערער על העונש שנגזר עליו מאחר והפרקליטות הודיעה כי אין בכוונתה לעשות זאת ובכך אין חשש שיוחמר עונשו במידה ויערער, "היה לנו פשוט שצריך לערער", אמר אוחיון לוואלה! יהדות, "עמוק אל תוך הלילה, הרב החליט אחרי התייעצות עם רבנים ומשפחה שהוא מעדיף לשים את הפרשה מאחוריו, מאחורי משפחתו ותלמידיו".

השיקול המרכזי בהחלטת הרב אלון הייתה ההתייעצות שערך עם בני משפחתו שהמליצו לו בפה אחד "לא לערער". ההחלטה אף גובתה ברבנים שנדרשו לנושא, "הם העדיפו לסיים את הפרשה", הסביר עו"ד אוחיון, "הם לא רצו שהפרשה הזו תמשיך לשבש את חייהם למשך שנתיים נוספות בהן יתנהל הערעור".

גזר דין לרב מוטי אלון, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
גזר דין לרב מוטי אלון, דצמבר 2013/נועם מושקוביץ

תוך כך, בשבת האחרונה, השתתפותו של הרב אלון בתפילה ב"שטיבלך" בשכונת קטמון בירושלים עוררה סערה. כשאלון כובד ב"עלייה" לתורה ניגש אליו הרב יהודה פורמן, המכונה "הרב של הנפגעים" ומחה נגדו בפני מתפללי המקום. "בשם כל הנפגעים, אני מוחה", אמר ועזב התפילה.

"המתפללים היו לרגע בהלם, מכך שמישהו מפר להם את השקט והשלווה ששררו בתפילה", שיחזר הרב פרומן בבלוג האישי שלו, "מיד כשעזבתי המשיכו בשלהם. ציפיתי לתגובה כזו". למרות זאת, הוא הסביר כי תקף את הרב אלון מאחר ו"אנחנו מדברים על אמירה ציבורית, אנחנו מחויבים למחות על התנהגות שפלה, גם כאשר ברור שהמחאה אינה אפקטיבית. יש חשיבות לעצם העובדה שהקול השפוי נשמע, אף אם בעקבות זאת לא מתרחש שום דבר".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully