וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע "אגד" הפסיקה לפרסם במגזר החרדי?

4.2.2014 / 8:00

"אגד" הודיעה כי תפסיק לפרסם במגזר החרדי. השאלה הגדולה המעסיקה את טובי המוחות במגזר, היא מדוע הפסיקה "אגד" את פעילותה בתוככי המגזר הצרכני הגדול אליו פנתה השכם והערב?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר יצאה הודעה ובה הבהרה: "חברת 'אגד' שהפסידה זיכיון של קווים רבים בציבור החרדי, החליטה להפסיק לפרסם במגזר. דובר החברה רון רטנר: תקציב היח"צ, האסטרטגיה והייעוץ תקשורתי ימשיך להתנהל במשרד הפרסום 'גל אורן'". האם אגד מפסיקה לפרסם במגזר ובכל זאת משאירה את ניהולו תחת ידיהם האמונות של גל אורן?

השאלה הגדולה המעסיקה את טובי המוחות במגזר, היא, מדוע הפסיקה אגד את פעילותה בתוככי המגזר הצרכני הגדול אליו פנתה השכם והערב? לשם כך יש לחזור אחורה ולהיזכר בקמפיין האחרון בו נפגשו אגד והחרדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קמפיין הגנבים" של אגד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חום יולי אוגוסט של 2013 היה רותח מתמיד. החרדים זעמו בעקבות קמפיין ש"אגד" פרסמו אך ורק בריכוזים חרדיים. מטרת הקמפיין הייתה להזכיר לעברייני נסיעה כי הם שוכחים לשלם על נסיעות שונות בקווי אגד. "נסיעה באוטובוס זה בדיוק כמו חלה במכולת. על שתיהן צריך לשלם". נאמר בקמפיין, ממנו השתמע כי החרדים גנבים ואינם משלמים עבור נסיעותיהם. הכותרות בערו, התקשורת החרדית זעמה ופרויקט "דוסים" שהעניק לקמפיין את השם "קמפיין הגנבים", לקח על עצמו להשיב מלחמה שערה נגד מה שהגדירו, הסתה פרועה.

עודדו קמפיינרים אנונימיים לשלוח תגובות נגד ואלו לא אחרו לבוא והציפו את הרשת. בין תגובות הנגד מצאנו מודעה ובה כתוב, "נוסעים באוטובוס הם בדיוק כמו סרדינים. שניהם דחוסים בקופסת פח". לאחר ההיעלבות והזעם הגדול שכלל חרם, הסירה אגד את הקמפיין, לא לפני שהבהירו כי אין טעם להיפגע ואף על פי שמדובר בשולי חברה, יש לטפל בעניין. בקרב אנשים רבים במגזר החלו לעלות תהיות על המשך דרכה של אגד והחרדים, לאחר שספגה נזק תדמיתי כבד ביותר. וכעת, עם קבלת ההודעה על דבר הפסקת פרסום במגזר, מנסים להבין, האם קמפיין הגנבים שם סוף למערכת היחסים הזו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין הנגדי של דוסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחברת אגד נמסר בתגובה:

פרסום גל אורן BSD משמש זה שנים כיועץ אסטרטגי ותקשורתי של אגד ומלווה את פעילותו במגזר החרדי. אגד ימשיך ואף יעמיק את הקשר המקצועי עם פרסום גל אורן BSDבכל הקשור לאסטרטגיה וקשרי עיתונות ותקשורת.

על-פי מדיניות הפרטת קווי התחבורה הציבורית, אגד יפסיק פעילותו בטווח הנראה לעין בחלק ניכר מהקווים המשרתים את ריכוזי האוכלוסייה החרדית. לפיכך אנו חייבים להתאים את פעילותנו, גם התקשורתית, להיקף הפעילות בשנת 2014. אגד ימשיך להשתמש בערוצי הפרסום המגזריים, על-פי הצורך, כדי להביא בפני קהל היעד את המידע הרלוונטי הנוגע לקווים המשרתים את ריכוזי האוכלוסייה החרדית.

אין שחר לשמועות כי, הפסקת הפעילות במגזר היא תוצאה, כביכול, מהפקת לקחים לאחר הקמפיין שנועד להטמיע את נוהל התשלום עבור כל נסיעה עם העליה לאוטובוס. אגד, או מי מדובריו המוסמכים, מעולם לא האשים מי מנוסעיו "כגנבים". אדרבה, הקמפיין הפרסומי באשר לחובת התשלום עם תחילת הנסיעה הוכתר בהצלחה רבה והתופעה שבגינה נוהל הקמפיין - כמעט ואינה קיימת עוד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully