וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחתוך אחת ולתמיד: ברית ע"י מוהל פחות מסוכנת

3.2.2014 / 8:00

מועצת הרבנות דנה אתמול בנתוני סיבוכי הברית בשנים האחרונות. מהנתונים עולה כי ברית המתבצעת ע"י מוהל מוסמך שאינו רופא הסיכוי לסיבוך נמוך יותר מאשר ברית המתבצעת ע"י רופא

ברית מילה. GettyImages
ברית מילה/GettyImages

שיעור הסיבוכים בברית המילה ירד ב-23 אחוזים בשנים האחרונות. הנתונים מצביעים על המשך המגמה של ירידה במספר התקלות: בשנת 2013 התרחשו 31 תקלות, לעומת 38 תקלות ב-2012 ו-54 תקלות ב-2011. במדינת ישראל מתבצעים מדי שנה כ-65,000 בריתות, מה שמעיד על שיעור סיכון מזערי של 0.004%.

מועצת הרבנות הראשית לישראל דנה אתמול (שני) בנתוני סיבוכי הברית בשנים האחרונות. מהנתונים עולה כי בברית המתבצעת על ידי מוהל מוסמך שאינו רופא הסיכוי לסיבוך נמוך יותר מאשר בברית המתבצעת על ידי רופא. לפי הערכת מחלקת הבריתות ברבנות, רופאים מבצעים 15 אחוזים מהבריתות.

ברית מילה. ShutterStock
ברית מילה/ShutterStock

על פי נתונים שאספה הוועדה המשותפת למשרד הבריאות והרבנות הראשית לפיקוח על עבודת המוהלים, 24 מהתינוקות שפונו לבתי חולים ב-2013 סבלו מדימום יתר כתוצאה מהסרת העורלה, ואחד מזיהום. בנוסף, לא אובחנו בשנה זו פגיעה באיבר המין עצמו או אי-מתן שתן – לעומת שני מקרים ב-2012. על פי הנתונים, רוב הנימולים אושפזו ליום אחד בעקבות הסיבוך, ושניים למשך שלושה ימים – סך הכל 19 ימי אשפוז בשנה זו. בשנת 2012, השנה האחרונה שבה נתונים לגבי תקלות שבוצעו על ידי רופאים, היו הרופאים אחראים ל-7 סיבוכים, שהם 19אחוזים מהסיבוכים. מנהל מחלקת הבריתות.

הרב משה מורסיאנו, מנהל מחלקת הבריתות הוסיף כי מוהלים מוסמכים שאינם רופאים מבצעים כ-65 אחוזים מהבריתות, והם אחראים ל-52 אחוזים מהתקלות ב-2013. מוהלים בלתי מוסמכים מבצעים, לפי הערכת הרבנות, כ-20 אחוזים מהבריתות ואחראים ל-50 אחוזים מהתקלות.

מועצת הרבנות הראשית קיבלה החלטה במסגרתה קראה "לרבני ישראל ולמורי ההלכה להשפיע על הציבור שהמילה תתבצע רק על ידי מוהלים שקיבלו את אישורה והסמכתה של הוועדה הבין-משרדית לפיקוח על המוהלים, וועדה משותפת לרבנות ולמשרד הבריאות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully