וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסי רז: "יאיר לפיד מתנהג כמו משה רבנו"

8.2.2014 / 18:00

בתכנית פרשת השבוע ברדיו "כל השלום" אמר מוסי רז, ח"כ לשעבר מטעם מרצ כי משה רבנו היה נפוטיסט ו"יש עתיד" היא מפלגה שפועלת באותם קודים מוסרים של לפני 3000 שנה

מוסי רז באסיפת חד"ש בנושא דוח גולדסטון אוקטובר 2009. אורי לנץ
מוסי רז/אורי לנץ

בתחנת הרדיו "כל השלום" תחנה ישראלית פלסטינית, ישנה תוכנית שבועית העוסקת בפרשת השבוע. יהיו כאלה שירימו גבה ולא יבינו מדוע בתחנה "שמאלנית" בה עובדים ישראלים ופלסטינים במשותף יש צורך בתוכנית של פרשת השבוע אך לדברי מוסי רז, המנהל הישראלי השותף של התחנה, לשעבר מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו" וח"כ לשעבר מטעם מפלגת מר"צ, התורה שייכת לכל עם ישראל ולא למגזר זה או אחר, "אם הייתי חושב שהתורה שייכת רק לחרדים או לדתיים לא הייתי משדר תוכנית כזאת", אומר רז בשיחה עם וואלה! יהדות, בנוסף הוא טוען כי אברהם אבינו היה איש "שלום עכשיו" הראשון של עם ישראל, "כבר בפרשת 'לך לך' אברהם אבינו מוותר על חלקים מהארץ לטובת השלום עם לוט אחיינו כשהוא אומר לו אם השמאל ואימנה ואם הימין ואשמיאלה' הוא הבין שלמען השלום אפשר לוותר על אדמה".

השבוע עלתה לאוויר תוכנית חדשה ברדיו אותה מגישים יחד מוסי רז ועו"ד יאיר נהוראי עורך מגזין "דברים". עד עתה, רבני זכויות אדם הגישו את התוכנית, רז טוען שכשיצא לו לדבר עם נהוראי הבין כי החשיבה שלו מתאימה לתוכנית זו ולכן ביקש ממנו שייקח בה חלק. כשמאזינים לתוכנית ניתן לשמוע פירושים שספק אם היו שומעים אותם מפי הדרשן בבית הכנסת. לדוגמא, רז טוען כי העובדה שמשה רבנו ממנה את אחיו לכהן גדול היא נפוטיזם "כמו בוועד בנמל אשדוד כמו שעושים במצב האומה, משה חסן, המלגזה ואלי חסן מנהל העבודה. יש כאן אח שממנה את אחיו – זו כבר בעיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאיר נהוראי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך שואל נהוראי את רז: "אבל האל פונה למשה רבנו ואומר לו אתה תפנה לאחיך" ורז משיב: "משה רבינו כביכול מנהיג אבל יש מישהו שמנהיג בו. הוא בובה שמשחקים בו. כל התורה כולה, אנשים כתבו כדי להסביר תופעות שלא יכלו להסביר. מאד יכול להיות שלאורך ההיסטוריה מנהיג עשה החלטה פופולארית והוא הפיל את זה על אלוהים". רז טוען כי אם מפלגת מרצ הייתה בתקופתו של משה רבנו, היא לא הייתה נותנת לו למנות את אהרון לכהן גדול.

בהמשך אומר רז כי אם מלבישים את הכהן בכל מיני דברים מתוארים, זה הפרק בתנ"ך של ערוץ האופנה. "יש גם ערוץ פלייבוי. אבל זה ערוץ האופנה". עוד אומר רז כי היום יש מפלגה שפועלת באותם קודים מוסריים של לפני 3000 שנה, מפלגת "יש עתיד", "אין הבדל" אומר רז לנהוראי, "יש כאן מפלגה שמתנהגת באותם ערכים מוסריים שלפני 3000 שנה. יאיר לפיד מתנהג כמו משה רבנו".

כששומעים משפט המשווה בין משה רבנו ליאיר לפיד, עוד ניתן בטעות לחשוב שזוהי מחמאה ללפיד, אך כשהדברים יוצאים מפיו של מוסי רז, מבינים כי מחמאה זה לא, אלא ביקורת נוקבת על התנהלותו של לפיד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully