וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העגונה שקיבלה גט בזכות ה"ניו יורק פוסט"

9.2.2014 / 12:00

גיטל דודלסון, שסיפור עגינותה התפרסם בארה"ב והפך לשיחת היום ברחוב החרדי, קיבלה גט מבעלה לשעבר, אברהם וייס, נכדו של הרב פיינשטיין. כעת היא נרתמת למאבק נשים חרדיות עגונות

גיטל דודלסון. מתוך הניו יורק פוסט, צילום מסך
גיטל דודלסון/צילום מסך, מתוך הניו יורק פוסט

גיטל דודלסון, שסיפור עגינותה התפרסם לפני 3 חודשים בכלי התקשורת בארה"ב והפך לשיחת היום ברחוב החרדי, קיבלה בשבוע שעבר גט מבעלה לשעבר, אברהם וייס, נכדו של הרב משה פיינשטיין, מגדולי הפוסקים בארה"ב. עכשיו, היא מבטיחה להירתם למאבקן של נשים חרדיות בדרך לקבלת גט.

דודלסון חשפה את סיפורה ב"ניו יורק פוסט", דבר שגרר נגדה ביקורת חריפה ברחוב החרדי אך בד בבד הוביל ללחצים גדולים שהופעלו על הבעל ומשפחתו מצד גורמים בקהילה וארגונים שונים שלבסוף הכריעו את המאבק לטובתה.

עוד קודם, מיד אחרי פרסום הכתבה, אביו של סרבן הגט יצא להגנת בנו, ופרסם מכתב בו הוא מאשים את האישה בשקרים ובאי דיוקים וטען כי ההיפך הוא הנכון, וכי בנו הוא בעצם הקורבן בפרשה. המכתב הלהיט עוד יותר את האווירה, ובעקבותיו נאלץ להתפטר מעבודתו, תוך שהוא מגולל במכתב הפיטורין בקצרה את הפרשה ומסביר כי פיטוריו נועדו למנוע נזק מ"ארטסקרול", מקום עבודתו.

בלילות אני מתפללת לאלוהים שבעלי ייתן לי גט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב משה פיינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכשיו, לאחר קבלת הגט, מבטיחה דודלסון להירתם למאבקן של נשים עגונות בדרך לקבל גט, "המשפחה לא ממשיכה הלאה", סיפרה שירה דיקר, אשת יחסי הציבור של דודלסון, "יש לה תחושה אמיתית של אחראיות לסייע לנשים אחרות".

ב-2009 דודלסון התחתנה עם וייס בשידוך. נולד להם בן אך היא החליטה להיפרד ממנו בנובמבר 2010 בשל מה שהגדירה התנהגות בלתי נסבלת של בעלה. במשך 4 שנים היא ניהלה מאבק לקבלת גט ולפני שלושה חודשים, בצעד אמיץ, חשפה את סיפורה מעל דפי ה"ניו יורק פוסט", במה שהיה נראה כניסיון אחרון להוציא גט מבעלה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully