וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 45 שנות נישואים אזרחיים, מתחתנים כדת משה

11.2.2014 / 11:00

ילנה ודימטרי התחתנו לפני 45 שנה באוקריאנה. לפני שנים אחדות עלו לארץ. ילנה התגיירה וכעת הם החליטו להינשא כדת משה. "אני אוהבת אותו, הוא אוהב אותי, אז שיהיה כדת וכדין"

ילנה ודימטרי. באדיבות המצולמים
ילנה ודמיטרי/באדיבות המצולמים

ילנה (לאה) ודימטרי (מרדכי) בורמן נולדו באוקראינה. היא בשנת 1946 והוא בשנת 1938. הם נפגשו לראשונה כשילנה הייתה בת 17, תלמידה בבית ספר מקומי, ודימטרי בן 24, עובד במפעל ליצור חלקי מכונות. כעבור 4 שנים מאז, הם נפגשו שוב, ממש במקרה, בקונצרט שהתקיים בעיר מגוריהם. מאז החל להיווצר בניהם הקשר ומחר, אחרי 45 שנות נישואים אזרחיים, הם מתחתנים כדת וכדין.

ילנה נולדה לאב יהודי ואמא גויה. היו לה שתי אחיות, אחת מהן מתגוררת באוקראינה והשנייה בישראל. בביתה לא שמרו על מסורת והייתה רחוקה מידיעה על מושגי היהדות. דימטרי נולד בבית שבו גדלו חמישה ילדים נוספים ושבו שמרו על מסורת בחשאיות. ילנה נחשפה לראשונה לענייני היהדות כשביקרה בבית הוריו של דימטרי.

ילנה ודימטרי. באדיבות המצולמים
אני אוהבת אותו, הוא אוהב אותי,אז שיהיה כדת וכדין. ילנה ודמיטרי/באדיבות המצולמים

לאחר שנה של היכרות הם התחתנו בנישואים אזרחיים באוקראינה ונולדו להם שלושה ילדים. ילנה למדה הוראה באוניברסיטה ועבדה למשך 36 שנה בבית ספר באוקראינה. מיד כשסיימה את לימודיה, היא ניצבה בפני משבר קשה כשהתקשתה למצוא מקום עבודה עקב היותה חצי יהודיה. כאמור, דימטרי עבד כמהנדס מכונות במפעל לחלק חילוף.

ב-1995 עלו שתי בנותיה לישראל והיא החלה ללמוד את השפה העברית כדי שתוכל לדבר עם אחד מנכדיה. בסוף שנת 2000 עלו ילנה ודימטרי לישראל וכעבור עשור עשה בנם השלישי עלייה לישראל.

עוד קודם, ב-2006 הם קיבלו הצעה שלא יכלו לסרב לה: לעבור לגור בבית גיל הזהב של "עמיגור" בחולון. בני הזוג קיבלו את ההצעה וכעבור חמש שנים עברה ילנה תהליך גיור ברבנות בישראל והקפידה מאז לשמור על מסורת יהודית. היא הסבירה כי רצתה לעבור את התהליך מאחר ויש לה היכן לגור, משפחה בריאה וחייה השתפרו לטובה מאז שהגיעה ארצה ולכן הייתה רוצה להודות על כך לקדוש ברוך הוא ולחיות במצוותיו. כששאלנו את ילנה למה היא רוצה להתחתן היא ענתה "בחודש יולי ימלאו לנו 45 שנות נישואים אזרחיים, אני אוהבת אותו, הוא אוהב אותי,אז שיהיה כדת וכדין"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully