וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשרת לנרשמים לנישואים כדי להחזירם בתשובה

13.2.2014 / 14:04

מדריכת כלות ברבנות תל אביב משתמשת בפרטי נרשמים לנישואים כדי להחזיר אותם בתשובה, כך טוען זוג שנרשם לנישואים. השבוע התקשרה האישה אל הזוג ושאלה אותם שאלות אינטימיות

אשה מדברת בטלפון. ShutterStock
אשה מדברת בטלפון/ShutterStock

מדריכת כלות וחתנים ברבנות תל אביב עושה שימוש בפרטי נרשמים לנישואים כדי להחזיר אותם בתשובה, כך טוען זוג שנרשם לנישואים ברבנות, והתחתן בחודש שעבר. השבוע, הופתע הזוג לקבל שיחה מהאישה שהתקשרה מביתה אחרי שעות העבודה ושאלה אותם שאלות אינטימיות וכאלו הנוגעות לשמירת מצוות.

ביום שני השבוע, סמוך לשעה 21:00, התקשרה המדריכה אסתר גרוס מביתה אל הטלפון הנייד של האישה. "מכיוון שהיינו בעיצומה של ארוחה משפחתית", מספרים הזוג, ולא ידענו מה מטרת השיחה, אשתי אמרה שהיא אינה יכולה לשוחח וסיימה את השיחה". אתמול, בשעה דומה, התקשרה גרוס שוב לטלפון הנייד של האישה. "היא החלה לשאול שאלות הנוגעות לענייני אישות, שמירת מצוות והלכות". גם אחרי שביקשו בני הזוג לסיים את השיחה, גרוס המשיכה בסדרת שאלות אותן הגדירו "פולשניות", לדברי הבעל, "השיחה נשמעה כפעילות מיסיונרית להחזרה בתשובה".

הזוג שלח מכתב תלונה לשר הדתות נפתלי בנט ולסגנו הרב אלי בן דהן, "אני סבור כי השימוש במספר הטלפון האישי של אשתי לצרכי בדיקת מידת שמירת מצוות מצידנו הינם הטרדה שלנו כאזרחים", כתב הבעל, "השימוש במידע האישי שלנו הינו בבחינת שימוש במידע פנימי שלא כדין. אין לעובדי הרבנות שום סיבה להתקשר אלינו בשעות הלילה והטריד אותנו בשאלות פולשניות שהנייר יסמיק אם אפרט אותן".

אילוסטרציה סקס לפני חתונה במגזר הדתי. ShutterStock
אילוסטרציה סקס לפני חתונה במגזר הדתי/ShutterStock

הבעל גם קובל על שימוש בפרטיהם כדי "להחזיר אותם בתשובה", במכתב הוא כותב: "העובדת הוציאה את הפרטים שלנו מחוץ לכותלי הרבנות תל-אביב. אנו רואים במעשה זה הפרה של פרטיותנו ועשייה של שימוש במידע שבמאגר מידע שלא כחוק. לא יעלה על הדעת כי אזרח במדינה ייתן את פרטיו במשרד או רשות ממשלתית ועובדי המשרד ישלפו את המספר ויעשו בו שימוש לצורך תעמולה דתית אשר מחטטת בענייניו האישיים".

אחרי המקרה שחוו אומרים בני הזוג כי אינם ממליצים לאיש להירשם לנישואים ברבנות, "אנשי הרבנות שיכורי כוח ונוהגים בנרשמים לנישואין בחוסר התחשבות משווע. הגיע הזמן להציע אופציה שפויה למבקשים להתחתן בישראל".

מהמשרד לשירותי הדת המפקח על המועצות הדתיות נמסר בתגובה: התלונה בבדיקה. גורם ברבנות תל אביב הוסיף כי במסגרת הבדיקה, אם יימצא שהייתה עבירה על
הנהלים, יינקטו נגד העובדת הצעדים הנדרשים.

הרב עו"ד אורי רגב מנכ"ל חדו"ש - לחופש דת ושוויון אמר בתגובה כי "אין זו הפעם הראשונה שמדריכות כלות רואות את עיקר תפקידן בהחזרה בתשובה, והעובדה שיש העושות זאת גם מחוץ לשעות העבודה תוך פגיעה בפרטיותם של אזרחי מדינה, מחייבת את השר לשירותי דת, את נציבות שירות המדינה ואת המשטרה לשים לכך קץ עכשיו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully