וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "המאבק בבית שמש הוא נגד החרדים בארץ"

16.2.2014 / 14:00

אמש התייצבו בבית שמש יו"ר ש"ס דרעי וראש העיר משה אבוטבול באירוע שהוגדר "פתיחת מטה הבחירות של ראש העיר לקדנציה נוספת". דרעי: "זה מאבק ארצי כנגד הציבור החרדי והספרדי"

אריה דרעי בבית שמש. באדיבות המצולמים
הכנס אתמול בבית שמש/באדיבות המצולמים

ימים ספורים אחרי שבג"ץ הכריע כי יתקיימו בחירות חוזרות בבית שמש, התייצבו אמש (שבת) זה לצד זה, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי וראש העיר משה אבוטבול באירוע שהוגדר "פתיחת מטה הבחירות של ראש העיר לקדנציה נוספת" ובמהלכו מתחו ביקורת על השרים יאיר לפיד ונפתלי בנט.

"כיצד נשמע כדבר הזה", אמר דרעי, "שמפלגה שקוראת לעצמה מפלגה דתית (הבית היהודי-י.א.), תעמיד בראשה אדם שאינו חובש כיפה, והכל מתוך מטרה שאיננה טהורה- להוריד ראש עיר שהתורה היא אורחות חייו. זה דבר מקומם ודבר המראה לנו כי המאבק בבית שמש אינו מאבק אמיתי למען טובת התושבים, אלא מאבק ארצי כנגד הציבור החרדי והציבור הספרדי, ובשל כך הם מוכנים להקריב את טובתה של בית שמש".

דרעי המשיך ואמר כי על אף העובדה שיש כאלו המבקשים להתסיס את האווירה, "בבית שמש לא תהיה מלחמת אחים". לדבריו, יש ש"מנסים לערוך פרובוקציות בכדי 'לקצור' כותרות ותמונות נגד הציבור שלנו, ולכן אני קורא לכל החברים, לדעת בשבועות הללו להתאפק, לא לענות ולא להיגרר, אדרבה כנגד כל התרסה להביא עוד קולות בקלפי, וזו תהיה התשובה שלנו האמיתית".

אריה דרעי בבית שמש. באדיבות המצולמים
דרעי ואבוטבול/באדיבות המצולמים

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב דוד יוסף אמר כי על האברכים בבית שמש "לסגור את הגמרות וללכת מבית לבית, לא לוותר על אף אחד". הסיבה, כך לדבריו, נובעת מכך שאם החרדים יפסידו, "יגידו שכל שומרי התורה זייפנים וגנבים. בית שמש מאז ומתמיד הייתה מעוז של ש"ס".

אבוטבול עצמו מחה נגד קטלוגים אנשים על ידי המחנה של אלי כהן שלדבריו "מנסה להקים כאן מחנות ומחנאות. זה יהיה אסון לבית שמש, זו עיר שאמורה לחיות ביחד ובהרמוניה, ולא לשסות איש ברעהו בכדי לקצור קולות, אחר ובסופו של יום בית שמש היא אחת, וההצלחה של העיר תהיה רק בדרכי אהבה ושלום", אמר.

בתוך כך, הרב חיים דרוקמן, מראשי הציונות הדתית הביע היום (ראשון) תמיכה באלי כהן. בין השניים התקיימה שיחה שבה אמר הרב לכהן כי "בכל מקום צריך להישמע לרבני המקום, ורבני בית שמש חתמו על מכתב תמיכה באלי כהן וברגע שהרבנים המקומיים קוראים לתמוך באלי כהן, בוודאי שבמקרה זה, על רבנים מחוץ לעיר אסור להחליט אחרת". כהן סקר באזני הרב את פעילותו למען יהודי התפוצות במהלך שנות עבודתו בסוכנות היהודית ועל כך השיב הרב כי "עם עשייה שכזו למען עם ישראל, יש לסייע לך בכל דרך לקבל את ראשות העיר"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully