וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי קול פגשה בסיור מתנדבים עם צרכים מיוחדים בשירות הלאומי

עדי לוריא

18.2.2014 / 8:00

בסיור שנערך לחה"כ עדי קול מטעם "האגודה להתנדבות-שירות לאומי" אמרה חה"כ: "שירות אזרחי-לאומי היא דרך מצוינת לשלב אוכלוסיות מוחלשות בחברה הישראלית"

עדי קול והשירות האזרחי. האגודה להתנדבות,
מפגש עם מתנדבים ערבים/האגודה להתנדבות

"האגודה להתנדבות- שירות אזרחי לאומי" אירחה את חברת הכנסת ויו"ר הועדה לפניות הציבור, עדי קול, לסיור בקרב מתנדבי השירות האזרחי-לאומי של "האגודה להתנדבות" במחוז חיפה והעמקים. במהלך הסיור נחשפה חברת הכנסת לאוכלוסיות המגוונות המתנדבות בשירות הלאומי וכן לתפקידים החשובים שממלאים המתנדבים.

"אני הייתי מציע לבני נוער כמוני להתנדב לשירות הלאומי, זה תורם לקהילה, זה מפתח וזה עוזר לך גם ברמה הנפשית?, אמר אחד ממתנדבי האגודה להתנדבות-שירות לאומי הלוקה באספרגר, בבית החולים רמב?ם, שם הוא מתנדב, לחה"כ קול. בבית החולים נפגשה חברת הכנסת עם מתנדבים נוספים המגיעים מכל הקשת החברתית בישראל, "אנו רואים בביה"ח רמב"ם לא רק מקום בו מתנדבי השירות הלאומי תורמים לחברה הישראלית, אלא מקום בו הם נתרמים בחזרה" אמר מנהל ביה"ח רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, "בתי החולים היום בארץ במצוקה של עומס וחוסר בכוח אדם והמתנדבים ממלאים מקום חשוב ביותר ותורמים רבות לפעילות ביה"ח".

עדי קול והשירות האזרחי. האגודה להתנדבות,
עדי קול, מנהל רבמ"ם ומנכ"ל האגודה ירון לוץ/האגודה להתנדבות

לאחר מכן, הגיעה חה"כ קול לבית הספר הניסויי ביישוב מנשיית-זבדה שהנו חלק מיישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל, בי"ס בו משולבים תלמידי חינוך מיוחדים עם תלמידים נורמטיביים. בבית הספר הוקם פרויקט ייחודי של "האגודה להתנדבות" בו בוגרי החינוך המיוחד של ביה"ס משתלבים בשירות אזרחי-לאומי וחונכים תלמידים צעירים בעל צרכים מיוחדים. "אנו מפעילים מאות מתנדבים בעלי צרכים מיוחדים בכל רחבי הארץ. התרומה מתבטאת לא רק בהתנדבות עצמה, אלא גם בחינוך החברה לקבל את האחר והשונה" אמר ירון לוץ, מנכ"ל "האגודה להתנדבות", "רק בשירות הלאומי נוכל לראות פסיפס כה מגוון אשר תורם לחוסן החברתי של המדינה וע"י שילוב אותן אוכלוסיות שונות ומגוונות נוכל לבנות חברה ערכית וטובה יותר".

"אני לומדת את הנושא" אמרה חה"כ עדי קול בסוף הסיור, "אני רואה כמה שירות אזרחי-לאומי יכול להשפיע ולשלב את האוכלוסיות בחברה ואני אשמח לפעול על מנת לקדם זאת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully