וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שטיינמן הורה: תתקפו את נתניהו

19.2.2014 / 11:09

הרב שטיינמן הורה למקורביו לתקוף ישירות את נתניהו בעקבות חוק הגיוס המתגבש והסנקציות הפליליות שייכללו בו. "האחריות מוטלת על כל השותפים בממשלה, ובעיקר על העומד בראשה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אהרון לייב שטיינמן, ממנהיגי הציבור הליטאי- חרדי, הורה למקורביו לתקוף ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בעקבות חוק הגיוס המתגבש והסנקציות הפליליות שייכללו בו. "האחריות", הסבירו אנשי ביתו, "מוטלת על כל השותפים בממשלה, ובעיקר על העומד בראשה".

הרב שטיינמן בן ה-100 נמנע עד כה להוביל קו קיצוני במאבק החרדי נגד הגיוס וצעד זה הוא ככל הנראה ההתראה האחרונה לפני נקיטת צעדים קיצוניים יותר. משמעותה המעשית של ההוראה נוגעת ל"יתד נאמן", הביטאון הליטאי המזוהה עם הרב שטיינמן, אשר צפוי לפתוח בימים הקרובים בסדרה של מאמרים תוקפניים המכוונים היישר נגד נתניהו.

נתניהו הכריע: סנקציות פליליות יוטלו על חרדים שלא יתגייסו. צילום מסך
נתניהו הכריע: סנקציות פליליות יוטלו על חרדים שלא יתגייסו/צילום מסך

הרב שטיינמן הסביר כי היה ניתן לחשוב שסנקציות פליליות עדיפות יותר מסנקציות כלכליות מכיוון שאי אפשר לאכוף על מגזר שלם גיוס באמצעות כלא בעוד והסנקציות הכלכליות שיחולו על בחורי ישיבות שיסרבו להתגייס יפגעו בכיסם ועבורם "מדובר בניסיון (כלכלי) קשה".

על אף זאת קבע שטיינמן כי סנקציות פליליות חמורות יותר מאחר ויש בהן "משום חילול השם שלומדי תורה יחשבו לעבריינים פליליים" ולכן "חובה למחות בכל תוקף נגדן, ולו כדי להמעיט מחילול השם הכרוך בהן".

מאז פטירת הרב יוסף שלום אלישיב, הנהגת הרחוב החרדי- ליטאי קרועה בין הרב שטיינמן והרב שמואל אוירבך. הרב שטיינמן הוא הבכיר יותר שמוביל קו מאופק והקפיד עד כה לא לשבור את הכלים מול המדינה במאבק נגד הגיוס.

מנגד, הרב אוירבך מוביל קו קיצוני הרבה יותר והורה בעבר לתלמידיו שלא להתייצב אפילו לצו ראשון. הוא גם מעודד הפגנות המתקיימות בשיתוף פעולה עם החוגים הקנאים של "העדה החרדית".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully