וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים החרדים איימו והנהלת המכללה ביטלה מפגש עם לפיד

20.2.2014 / 14:35

בעקבות איומי סטודנטים חרדים מ"המכללה החרדית" כי "יפוצצו" פגישה עם שר האוצר, הודיעה ההנהלה כי המפגש מבוטל. "מובן שהסטודנטים לא ירצו בפגישה עם אדם שרוצה לפגוע בהם"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

40 סטודנטים חרדים ב"מכללה החרדית" בירושלים שהיו אמורים להיפגש היום (חמישי) עם שר האוצר יאיר לפיד איימו לפוצץ את הפגישה בעקבות ההחלטה לכלול סנקציות פליליות בחוק גיוס החרדים, בתגובה לאיומים הודיעה הנהלת המוסד כי המפגש מבוטל. גורם בהנהלה מסר: "מובן שהסטודנטים לא ירצו בפגישה עם אדם שרק מעוניין לפגוע בהם". במסגרת סיור שעורך היום לפיד בירושלים עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נוצרה ההזדמנות שלפיד יגיע להתרשם מהמכללה אך כאמור המפגש בוטל.

בתחילת השבוע התקשרה נשיאת המכללה עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הרב עובדיה יוסף לקבוצת סטודנטים מחוגים שונים במכללה וסיפרה להם על כוונתה להוציא את המפגש אל הפועל בר שלום ביקשה מהם להשתתף בו. אחד הסטודנטים העיד כי בר שלום ביקשה מהם לשמור על קיום המפגש בסוד ואף להימנע בו מצילומים, "נדרשנו להפקיד את מכשירי הטלפון שלנו בכניסה".

עדינה בר שלום ביתו של הרב עובדיה יוסף בבית החולים הדסה עין כרם. יואב דודקביץ'
עדינה בר שלום/יואב דודקביץ'

עוד לפני מספר חודשים, מעיד גורם במכללה, ביקשה בר שלום לקיים את הפגישה במה שנראה כניסיון לגייס תקציב נוסף לשנת הלימודים הבאה, "היה חשוב לה מאד שהמפגש ייצא לפועל", אמר הגורם, "זו גם הסיבה שהיא התקשרה באופן אישי לסטודנטים כדי להזמין אותם, דבר הנחשב לנדיר ביותר".

החשש היה שבמהלך הפגישה עם לפיד תתפתח מהומה בינו לבין הסטודנטים שעלולה להזיק לניסיון המכללה לגייס תקציבים ובשל כך הודיעה ההנהלה כי המפגש בוטל. "מובן שסטודנטים שהם גם אברכים שיושבים חצי יום ולומדים תורה ירגישו פגועים מהשר לפיד", אמר גורם בכיר במכללה המעורה בפרטי הסיפור, "למה שאותם סטודנטים יכבדו ויישבו לנהל שיח תרבותי עם אדם שקיצץ להם בקצבאות הילדים, עצר להם את תקציבי הישיבות והפך את לומדי התורה לעבריינים?".

בר שלום אישרה כי היה אמור להתקיים מפגש והוא בוטל בגלל חוק הגיוס. בנוסף, התקשרה בר שלום לסטודנטים והודיעה להם כי היא תומכת בצעד המחאה שלהם.

מלשכתו של יאיר לפיד סירבו להגיב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully