וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האם דתי וחילוני יכולים ללמוד יחד?

וואלה! יהדות

23.2.2014 / 18:45

פעם הכל היה ברור, חילוני למד בממלכתי ודתי בממלכתי דתי, בתקופה האחרונה יש אנשים המביעים רצון לבית ספר משותף, חילונים ודתיים שילמדו יחד. זה אפשרי? צפו בדיון והצביעו

מערכת וואלה!

ברוכים הבאים לעוד תוכנית של המשחטה שבה לא עושים הנחות לאף פרה קדושה.

בראיון שנתן שר החינוך הרב שי פירון הוא ניפק כותרת מרעישה - הפרדת המגזרים השונים במערכת החינוך לדעתו נכשלה. מאז הקמתה של המדינה וההחלטה ההיא של בן גוריון, להפריד בין הזרמים היה דבר ברור לכולם: ילד מבית חרדי יילך לתלמוד תורה, ילד מבית חילוני ילך לבית ספר ממלכתי וילד מבית דתי לאומי ילך לבית ספר ממלכתי דתי. גדר ההפרדה בין הזרמים והגוונים הייתה ברורה ומוחלטת לכולם.

אבל בשנים האחרונות נשמעים יותר ויותר קולות שמביעים רצון לשלב בין המגזרים. החלטנו לדון בסוגייה החשובה הזאת ולשאול האם יכולים תלמידים דתיים ותלמידים חילונים ללמוד ביחד במסגרת חינוכית אחת ולהרוויח משיתוף הפעולה הזה או שאולי בכלל מדובר בשעטנז הרסני? האם ילד דתי עלול להתבלבל אם המורה שלו יהיה ללא כיפה או דווקא הדבר יחזק אצלו את הזהות היהודית דתית שלו ויגרום לו לפתיחות? האם ילד חילוני שילמד עם מורה עטויית כיסוי ראש עלול בעקבות כך להתערער?

הבאנו לאולפן את אליישיב רייכנר, עיתונאי "מקור ראשון" ואת אבישי עברי עיתונאי ועורך "לאטמה". אחד בעד שיתוף הפעולה והשני מתנגד אליה.

מי לדעתכם ניצח בעימות? הצביעו


לתוכניות הקודמות של "המשחטה"
האם לאפשר לבנות להתגייס לצבא?
האם התקשורת באמת שמאלנית?
אל תתנו ליהודים לעלות להר הבית, מסכימים?
האם מוסד הנישואין עומד להיפגע?
ברית מילה: לקיים או לקיים? זאת השאלה

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully