וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת חוק הגיוס: מי הפיץ תמונות לפיד במדי נאצי?

24.2.2014 / 0:17

"האחים" לפיד ובנט הוצגו כנאצים השורפים ספרי תורה באושוויץ בתמונה שהופצה ברשת. לא ברור מי עומד מאחורי המעשה. ח"כ מיקי לוי: "זו הסתה פרועה וראינו לאן זה כבר הוביל"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

המאבק סביב חוק הגיוס החדש עולה מדרגה: תמונה שבה מוצגים שר האוצר יאיר לפיד ושר המסחר והכלכלה נפתלי בנט כקלגסים נאצים השורפים ספרי תורה בפתחו של מחנה ההשמדה אושוויץ, הופצה אתמול (שני) ברשתות החברתיות ובקבוצות ווטסאפ. לא ברור מי עומד מאחורי התמונה, וככל הנראה מדובר ביוזמה פרטית, אולם היא יכולה להעיד על סערת הרוחות בעקבות סעיפי החוק החדשים - לה מתנגדים החרדים.

בסביבתם של בנט ולפיד סירבו להתייחס לכרזה. מי שכן הגיב לתמונה הפרובוקטיבית הוא סגן שר האוצר מיקי לוי (יש עתיד), שקרא לגורמי החוק לשים את ידם על מבצעי המעשה. "עצוב לי לראות שמלבישים שני שרים בישראל במדים נאציים, ומזעזע לראות כרזה כזו בה הם מוצגים כמי ששורפים ספרי קודש. מדובר בהסתה פרועה שחוזרת על עצמה, וראינו בעבר לאן הובילו מקרים דומים", אמר. לוי הדגיש כי מפלגתו איננה "נגד עולם התורה" ו"איננו נלחמים בו".

עוד בנושא:
לפיד על גיוס חרדים: תיקנו עיוות היסטורי, הציונות חזרה
חוק הגיוס החדש: שכפול מפולפל של "חוק טל". דעה
החרדים זועמים: "סנקציות הפליליות - הכרזת מלחמה"

כרזות חרדיות נגד לפיד ובנט במדי נאצים, פברואר 2014. פייסבוק, צילום מסך
"הסתה פרועה". התמונה שהופצה בין חרדים ברשת/צילום מסך, פייסבוק

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי הניסיון לקשור את המקרה לחרדים הוא מגוחך. "מי שמרוויח ממעשה כזה הוא מי שרוצה דווקא להזיק למגזר החרדי, שהוא האחרון ישתמש במוטיבים אלו", אמר. אייכלר הוסיף כי אם אכן יימצא חרדי אשם בהפצת התמונה הוא יגנה אותו, אולם אמר כי הוא לא אינו מבין מדוע במצב ההפוך של הסתה נגד החרדים, לא מתעוררת כזו סערה. "מאיפה באה היכולת לדבר על מגזר שלם, אך כשמשמיצים אותו באינטרנט אף לא אחד ממהר לגנות זאת?", תהה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסביבתם של בנט ולפיד סירבו להתייחס לכרזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בבני ברק נערך הערב לראשונה בהיסטוריה כנס חירום משותף של כל מועצות גדולי התורה מכל הזרמים. בין היתר נכחו גם כל חברי הכנסת של יהדות התורה וש"ס. חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) אמר בתום הכינוס כי "אם לשר האוצר, יאיר לפיד, יש זכות או מצווה אחת, זו העובדה שהוא הצליח ללכד את החברה החרדית". על אף שגפני נשמע בימים האחרונים אומר בשיחות סגורות כי החוק מיטיב עם החרדים, הערב הוא אמר כי היום שבו התקבלה ההחלטה לכלול סנקציות פליליות בחוק הוא יום שחור לעם ישראל ומדינת ישראל.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully