וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנו לומדים תורה כי אנחנו אוהבים אתכם

ישראל רוזנטור

4.3.2014 / 18:30

אח יקר, אנו לא רוצים שלצבא יהיה יותר עבודה. אנו עמלים על מנת להגדיל את מספר לומדי התורה, כדי שלצה"ל תהיה פחות עבודה. כשאין מישהו שמחזיק בתורה אי אפשר להפקיר את המערכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם גם אתה טועה וחושב שהחרדים נגדך, תרשה לי לתקן אותך, אנחנו לא נגדך, אנחנו לטובתך, אנחנו אוהבים אותך, אתה אח שלנו! ובדיוק לכן, אנו לומדים תורה ולא משרתים בצבא. אנו לא רוצים שלצבא יהיה יותר עבודה. אנו עמלים על מנת להגדיל את מספר לומדי התורה, כדי שלצה"ל תהיה פחות עבודה.

כבר אמרה לנו תורתנו הקדושה, שבשעה שקול יעקב נשמע, אין קול עשו גובר. כלומר, אם גם אתה, היית יושב ולומד תורה, ויחד איתך שאר אחיך החילונים, לא היינו צריכים את הצבא. חזקיהו מלך יהודה, תקע חרב בבית המדרש ואמר: "מי שייצא מבית המדרש, יידקר". ואכן, אף אחד לא העז להתקרב לעם ישראל באותה תקופה. בהמשך הזמן, יצא סנחריב מלך אשור להילחם נגד עם ישראל. וחזקיהו? במקום לגייס את לומדי התורה, ביקש מהקב"ה שיעזור לו והלך לישון. כן, לישון.

"וישכימו בבוקר והנה כולם פגרים מתים" אומר הפסוק. כל אותם מיליארדי החיילים של סנחריב, כולם מתו בלילה אחד. וכי יתכן דבר כזה? והרי לומדי התורה לא יצאו לקרב!? לומדי התורה לא יצאו לשוק העבודה?! אלה כשקול יעקב נשמע, אין ידי עשו יכולים ליגע בו. כשלומדי התורה משמיעים את קולם בשערי בתי המדרש, הם מחזקים בצד השני את צבא ההגנה לישראל. כעת, לצה"ל אין הרבה עבודה. מרחוק, יש לו עזרה. "אין כוחנו אלה בפינו".

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014/יואב דודקביץ'

מוזר לשמוע את הטענות על כך שמאז ומתמיד היו מושגים של מלחמת מצווה וכד'. אז לכל אותם תלמידי חכמים, רציתי להזכיר מה היה באמת במהלך כל הדורות. במהלך כל הדורות היו יוצאים אנשי חיל מעם ישראל לקרב. כן, היו יוצאים. אך גם היה שבט אחד לו היה אסור לצאת: שבט לוי. מאז ומתמיד, היה שבט לוי עמל בתורה ומגן על אחיו היוצאים לקרב. היום, השבט לוי של הדור אלו החרדים. אם לא כל הלווים והכוהנים של הדור יושבים ללמוד תורה, אז החרדים מחליפים אותם.

מעוניינים להתחלף? שאתם, החילונים, תקיימו מצוות קלות וחמורות, תתרחקו מעברות קלות וחמורות, ותשבו ללמוד תורה מבוקר ועד הליל ואנו, בני המגזר החרדי נשרת בצבא ההגנה לישראל? בשמחה! אך כשאין מישהו שמחזיק בתורה, אי אפשר. אי אפשר להפקיר את המערכה. ובפרט, כשהמספר הנוכחי של לומדי התורה הוא קטן. ישנם כאלה המכנים את עצמם "יהודים" הרוצים להוריד את מכסת לומדי התורה? מה עשו לכם חיילי צה"ל שאתם רוצים לסכן את נפשם? מה?!

אחים יקירים, עורו! במקום לשנוא ולגדף. מצאו את המאחד. תחזקו את אלו שמחזיקים את העולם – את לומדי התורה ובכך תעזרו לעצמכם ולחיילי צה"ל שכולנו כל כך אוהבים.

ישראל רוזנטור הוא איש תקשורת חרדי, פובליציסט, אסטרטג פוליטי ויועץ תקשורת

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully