וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חיפש מייסד הציונות הדתית דווקא ביפו?

נעם יעקבסון, ערוץ מאיר

6.4.2014 / 8:00

הרב קוק, אביה המייסד של הציונות הדתית, עלה ארצה מלטביה והשתקע דווקא בעיר החוף. מה ייחד אותה בעיניו, ומדוע דווקא היא נבחרה? יצאנו לסיור אחר מחוזות פעילותו בעיר

צילום: ערוץ מאיר

הרב אברהם יצחק הכהן קוק, מאבותיה המובהקים של הציונות הדתית, עזב את לטביה ב-1904 ועלה לארץ ישראל היישר לעיר יפו, שם מתרחש באותה תקופה הסיפור של העם היהודי החוזר לארצו. בתוכנית "בשביל ישראל" המשודרת בערוץ מאיר, מסייר נעם יעקבסון עם הרב יוחנן פריד במחוזות פעילותו של הרב קוק ביפו, ומנסה להבין מה הרב קוק חיפש דווקא שם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה דווקא יפו? סיור אחר מחוזות פעילותו של אבי הציונות הדתית. הרב קוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully