וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגדל ילד עם תסמונת דאון: הקשיים, ההשתלבות והנחת

אורלי גולדקלנג, ערוץ מאיר

19.3.2014 / 8:00

מבחינת צילה וברוך גרינברג, לבנם יותם אין תסמונת דאון. "זה רק כרומוזום עודף", הם מסבירים. בראיון מיוחד הם מספרים כיצד הוא מתלבש לבד, מבשל ואפילו שומר על אחיו הקטנים

צילום: ערוץ מאיר

"ליותם אין תסמונת דאון, רק כרומוזום עודף", כך מתארים צילה וברוך גרינברג את מצבו של בנם, יותם. ההכלה הזאת, והמאמץ לגדלו כדי שישתלב בחברה עם שאר הילדים, מתחלחלת עמוק. לראיה, יותם לומד עם בני גילו, מתלבש בכוחות עצמו, מבשל לבד ואפילו שומר על אחיו הקטנים ממנו. בסדרה "רוח נשית" המשודרת בערוץ מאיר, צילה גרינברג מספרת לאורלי גולדקלנג על ההשתלבות של יותם בבית ובבית הספר.

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
"זה רק כרומוזום אחד עודף"/ShutterStock, שאטרסטוק

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully