וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לפרופסור ההולנדי לגיאומטריה להתגייר?

ד"ר ראובן פיירמן

13.3.2014 / 8:00

פרופסור הולנדי שגילה סוגיה תלמודית במסכת סוכה, נדהם למצוא דווקא שם תשובות לשאלות שבהן העולם המתמטי מתחבט זה שנים ארוכות. הרב ד"ר ראובן פיירמן מסביר ממה נדהם הפרופסור

צילום: ערוץ מאיר

אין ילד בישראל שלא מכיר את הסוכה, ישב בה או קישט אותה בילדותו. ואולם, עבור פרופסור מהולנד הייתה זו הפתעה גמורה להיתקל דווקא בהקשר של סוכה בפיתרון לקושי מתמטי שנותר תלוי באוויר שנים רבות.

אותו הולנדי, פרופסור לגיאומטריה בהכשרתו, מצא את הגילוי המרעיש במסכת סוכה, בסוגייה שעוסקת בסוכה עגולה. בשיעור על "תלמודה של ארץ ישראל", המשודר בערוץ מאיר, מסביר הרב ד"ר ראובן פיירמן ממה נדהם ההולנדי עד כדי כך, שהחליט לקום ולהתגייר.

סוכות 2023 - בניית סוכה ממנהגי החג. ShutterStock
לקום ולהתגייר בגלל סוכה/ShutterStock

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • סוכה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully