וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהמות מזרע עמלק": המתח בין הדתיים לחרדים עולה

11.3.2014 / 13:13

"מטומטמים, בהמות, עמלק" ו"להיאבק נגד הרשעים האלו" הם חלק מהביטויים של רבנים חרדים נגד רבני הציונות הדתית". הרב בן דהן: "אמירות שאסור שתאמרנה, גורמות רק לחילול השם"

סגן השר גורש מהשבעה: "אל תשא את שם הרב". מור שאולי
הרב אלי בן דהן/מור שאולי

אחרי ההתקפות של רבנים חרדים נגד רבני הציונות הדתית, חובשי הכיפות הסרוגות יזמו עצומה באינטרנט שמטרתה למחות נגד ביזוי רבניהם. בעצומה שמסמנת שלב נוסף במתח הקיים בין החרדים לדתים הלאומים ואליה הצטרפו עד כה גולשים בודדים נכתב: "לא ניתן לשתוק יותר! חובתנו למחות!".

מאז נכנסה מפלגת "הבית היהודי" לממשלה וקידמה את חוק הגיוס החדש, שכולל הטלת סנקציות פליליות על משתמטים מגיוס – סימנו הרבנים והח"כים החרדים את המפלגה ויצאו לסדרת התקפות נגד חבריה.

השיא נרשם כשהרב בן ציון מוצפי, מבכירי הרבנים בש"ס תקף את הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, "רשע מרושע. חוטא ומחטיא מזרע עמלק", אמר בהתייחסו להתבטאותו של הרב אבינר לפיה הוא התפלל ב"עצרת המיליון" של החרדים ש"יגייסו את כל החרדים". הרב מוצפי הוסיף ואמר כי הרב אבינר "לא מתבייש" וכי "עז פנים לגיהינום".

הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס תקף את ראשי הבית היהודי: "מטומטמים. בהמות. זו השתלטות של עמלק". הרב בעדני תקף גם את רבני המפלגה, "הם ייתנו את הדים על זה שהזיקו לכוללים, השם ישמור. אנחנו צריכים להיאבק בכל הכוח נגד הרשעים האלו... שלא יהרסו את הדת".

חובשי הכיפות הסרוגות לא נשארו חייבים: "במקום של חילול השם אין חולקין כבוד לרב", נכתב בעצומה שהופצה ברשתות החברתיות, "מצווה עלינו לשמור על כבוד התורה ולומדיה - כבוד תלמידי החכמים!".

מי אתה הרב שלמה אבינר?. עומר מירון
הרב שלמה אבינר/עומר מירון

מוקדם יותר אתמול הגיב סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן על האמירות של הרבנים חרדים, "נעצבתי על האמירות שנאמרו ביומיים האחרונים על הרב אבינר, רב מפיץ תורה הגדול ביותר שיש, 'רשע וחוטא, מזרע עמלק', אלה אמירות שמקומם לא יכירם. להגיד על רבנים שהם בהמות ומטומטמים כך קרא הרב בעדני. מה אלה ההתבטאויות האלה והמילים האלה? אלה אמירות שאסור שתאמרנה ואני מקווה שהרב הראשי הרב לאו יאמר זאת בקולו. כולנו צריכים לפעול יחד ולא לגרום לחילול השם. האמירות שנאמרו גורמות אך ורק לחילול השם".

בן דהן ספג התקפה חוזרת מש"ס שיצאה להגנת רבניה ומחתה "נגד דבריו הבזויים" ועל כך "שהעז לפעור פיו נגד גדולי ישראל". בהודעה שפרסם דובר המפלגה, יעקב בצלאל נכתב כי "היה מצופה מסגן השר לעסוק בניסיון להציל את עולם התורה במקום לחבור למשנאי ה' במלחמתם הבזויה".

המתח בין החרדים והדתיים מתבטא גם בנושאים מדיניים. ח"כים ונציגים חרדים אמרו בימים האחרונים כי לאחר שהבית היהודי בגד בהם בנושא הגיוס – הם יפסיקו לתמוך בהתנחלויות

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully