וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוני שטבון: "המאבק שלי הוא ב'יש עתיד'"

12.3.2014 / 9:37

לאחר שהודיע כי יתנגד לתמיכה בחוק הגיוס, אומר ח"כ שטבון כי המאבק שלו הוא ב"יש עתיד" ובחוק שקורע את הציונות הדתית. הח"כים החרדים ברכו והוא זכה לתמיכה מצד חרדים ברשתות החברתיות

ערוץ הכנסת

ח"כ יוני שטבון מ"הבית היהודי" נתן אמש (שלישי) ביטוי גלוי ופומבי להתנגדות של חברים נוספים בסיעתו לחוק הגיוס, המטיל בתוכו סנקציות פליליות על משתמטים משירות צבאי או אזרחי. כעת, ניתן להתווכח על שאלה אחת: שטבון שהיה הראשון להתנגד לחוק הגיוס עשה צעד חכם? ימים יגידו.

בינתיים, בקואליציה חוששים שהחבר כנסת הצעיר הוא רק מהראשונים שיתנגדו לחוק במתכונתו הנוכחית ובנוסף לכך שמפלגת הבית היהודי בדרך להתפוררות המסמלת גם את הקרע הקיים בחודשים האחרונים בציונות הדתית.

"חוק הגיוס הוא חלק מגל חקיקה אנטי דתית, מבית היוצר של יש עתיד והתנועה", טוען הבוקר (רביעי) שטבון בשיחה עם וואלה! יהדות, "המאבק שלי הוא במפלגה של יאיר לפיד. לאורך תקופה ארוכה מנגחים את המגזר החרדי וזה יוצא אווירה ציבורית שהולכת לכיוון רע". לדבריו, החוק לא רק שפוגע במגזר החרדי אלא אף "קורע את הציונות הדתית שחלקים ממנו נגד הניגוח המתמשך בחרדים".

כששטבון השתתף בדיוני בוועדת שקד, הוא ניסה למנוע את כניסתו של סעיף הסנקציות הפליליות לחוק, אך לשווא. "אני מודע להשלכות של התנגדות לחוק", הוא אמר על הודעת התנגדותו אמש במליאה והוסיף: "בחרתי להיות נאמן לצו מצפוני המוסרי והערכי. שמירה על אחדות החברה עומדת גם היא לנגד עיניי".

לסיום תקף ח"כ שטבון את מפלגת "יש עתיד" ואמר כי גל החקיקה האנטי דתית שמובילים ראשי המפלגה נועד "לאתגר את אופייה היהודי של מדינת ישראל – בדרך למדינת כל אזרחיה".

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים של "יש עתיד", פברואר 2014. דרור עינב
מאבק נגד יש עתיד/דרור עינב

חברי הכנסת החרדים חיבקו אתמול את ח"כ שטבון חיבוק חם ואוהב. על אף העובדה שהיו עסוקים רוב שעות היממה בבחירות החוזרות בבית שמש, מיהרו חלקם להוציא הודעת תמיכה וזאת למרות העובדה כי גם במקרה זה הם ידעו שחוק הגיוס רק מיטיב עמם. "עמדתך האיתנה אל מול עמדת סיעתך מצביעה על יושר ואומץ פוליטי נדיר במחוזותינו", אמר לו ח"כ אלי ישי מש"ס בשיחה שקיים עמו, "קולו הצודק של הבודד נשמע היטב בתוך קולם של הטועים".

ח"כ משה גפני מיהדות התורה ברך את שטבון: "לפחות יש צדיק אחד בסדום. שטבון השמיע באומץ ליבו קול מוסרי וערכי בדבר כה פשוט שמבזה את 'הבית היהודי'. אמירתו מהווה תמרור ולו סמלי להצלת כבודם של מצביעים רבים של הבית היהודי שמרגישים מרומים מבנט וסיעתו".

אל הח"כים החרדים, הצטרפו אתמול עשרות גולשים ומשתמשים חרדים באינטרנט וברשתות החברתיות. אלו פרסמו הודעות תמיכה בח"כ שחצה את הקווים. כנראה שגם הם כבר מאמינים במה שלעולם לא יקרה שאם לא יעמדו ביעדי הגיוס - הם ייכנסו לכלא.

כך או כך, בעיניהם שטבון יצא אתמול – מנצח.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully