וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב הנמלט" הרב ברלנד, מתכונן לחזור לארץ אחרי פורים

12.3.2014 / 21:37

הרב ברלנד שנמלט מישראל לאחר שהיה מבוקש לחקירה בשל חשד לעבירות מין ושוהה כעת בזימבבואה, ביקש מחסידיו להתפלל בכותל כדי "שיוכל לחזור לארץ במוצאי פורים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" בברסלב, החשוד בהטרדה ובתקיפה מינית, ביקש מחסידיו לקיים עבורו תפילה המונית בכותל המערבי כדי "שיוכל לחזור לארץ במוצאי פורים". לאחרונה שכרו אנשיו של הרב את שירותיהם של שני עורכי דין בכירים במטרה להסדיר את חזרתו ארצה מבחינה חוקית.

במסר שהעביר הרב השוהה בזימבבואה לחסידיו בישראל – הוא מתייחס לראשונה זה תקופה ארוכה לחשדות נגדו. את ההקלטה פרסמו אנשיו בקו טלפון המשמש את תלמידיו להאזנה לשיעורים מוקלטים של הרב. מפעילי הקו מנצלים את העובדה שהשיעורים מוקלטים ולעתים אף עורכים את התוכן כדי למנוע מבוכה באם הדברים יתפרסמו בתקשורת.

"כל הקונספירציות והפרובוקציות שעושים נגד הרב זה נגד התורה ונגד החזרה בתשובה", טוען הרב ברלנד כשהוא מתייחס לחשדות נגדו, "משמיצים את הרב כי רוצים לקרר את תנועת התשובה, אבל היא מתעצמת מרגע לרגע ומכפילה את עצמה כל שניה". במסר הקצר הוסיף כי הוא מבקש מכל חסידיו להשתתף בתפילה בכותל המערבי כדי שהוא יוכל לחזור לישראל במוצאי פורים ו"שיתבטלו כל הגזירות".

הרב ברלנד תקף את ראשי מפלגות הקואליציה שתמכו בחוק הגיוס שנועד להטיל סנקציות פליליות על משתמטים משירות צבאי או אזרחי, "אלו הבכירים שמייצגים את הדיוטא הכי תחתונה של עם ישראל, ורוצים שהדיוטא הכי תחתונה תשתלט ותמשול בעם ישראל. במקום לבנות ישיבות הם רוצים לבנות בתי סוהר כדי שתהיה פרנסה לשופטים, לעורכי דין ולסוהרים. במקום להקציב מיליון דולר לבתי סוהר שיקציבו מיליון דולר לישיבות".

הדקות שלאחר ההצבעה שבה עבר חוק הגיוס בכנסת, מרץ 2014. יואב דודקביץ'
תקף את ראשי מפלגות הקואליציה שתמכו בחוק הגיוס. חברי יש עתיד מתחבקים היום בכנסת לאחר שחוק הגיוס עבר/יואב דודקביץ'

משלחת של 150 מחסידי הרב ברלנד יצטרפו אליו בפורים הקרוב. חלקם כבר המריאו מישראל לכיוון מקום שהותו בזימבבואה. שניים מהם שטסו דרך דובאי נעצרו בנחיתה, עוכבו לחקירה בשל בעיות זיהוי ושוחררו בסיומה של החקירה.

בתוך כך, אנשי הרב ברלנד שכרו עבורו בתקופה האחרונה את שירותיהם של עו"ד רועי בלכר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זיגלמן, במטרה להסדיר את חזרתו ארצה מבחינה חוקית. השניים המייצגים גם את הרב יאשיהו פינטו ביקרו לאחרונה אצל הרב ברלנד במקום שהותו בזימבבואה כדי להתחיל לטפל בתיק.

הרב ברלנד נמלט מישראל לפני כשנה וחצי לאחר שהתברר כי הוא מבוקש לחקירה בשל חשד לעבירות מין. הוא שוהה כעת בזימבבואה, בבית במתחם מכרה זהב בבעלות איש העסקים ירון ימין, הנחשב לאחד ממקורביו. בנוסף, ימין החליט לאחרונה לבנות עבורו בתי מגורים שישמשו את חסידיו בביקורים אצלו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully